مسئول سوری مطرح کرد؛

«جولان» سوری است و آمریکا حق ندارد آن را برای دیگران به رسمیت بشناسد

«جولان» سوری است و آمریکا حق ندارد آن را برای دیگران به رسمیت بشناسد
دوشنبه 14 خرداد 1397 - 11:39

پس از اینکه گفته شد اعضای کنگره آمریکا در تلاشند منطقه جولان اشغالی را تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی قرار دهند رئیس دفتر امور جولان در نخست وزیری سوریه به شدت این تصمیم را محکوم و بر لزوم مقابله با آن تأکید کرد.

العالم _ سوریه

«مدحت صالح» مدیر دفتر امور جولان در نخست وزیری سوریه اعلام کرد که تحرکات کنگره آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن منطقه جولان سوریه به عنوان منطقه‌ای تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، با فشار لابی صهیونیسم در آمریکا بر کنگره صورت گرفته است.

صالح در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که جولان منطقه سوری است که اشغال شده و آمریکا و امثال آن حق ندارند آن را برای هیچ حکومتی به رسمیت بشناسند.

وی با تأکید بر اینکه جولان بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت و همه نهادهای قانونی و حقوقی دنیا جزء خاک سوریه است، اظهار داشت که ساکنان این منطقه از رهگذر پایبندی خود به خاک و هویت عربی خود و نپذیرفتن تصمیم الحاق به اسرائیل این مسئله را ثابت کرده‌اند.

این مسئول سوری ادامه داد: «اسرائیل اما با دولت آمریکا در تلاش است که جولان را به خود ملحق کند، همان‌گونه که سفارت خود را به قدس انتقال داد؛ مسئله‌ای که در راستای قلدری آمریکا در خصوص تصاحب اراضی غیر و بخشش آن به یک حکومت جعلی به نام رژیم اسرائیل است».

صالح با بیان اینکه موضع دولت سوریه و ساکنان جولان این تصمیم را شکست خواهد داد، اعلام کرد که اسرائیل از این تصمیم برای افزایش شهرکسازی و اعمال فشار بیشتر به مردم این منطقه استفاده خواهد کرد.

وی با تأکید بر همکاری مردم این منطقه با دولت سوریه برای مقابله با چنین تصمیمی، خاطر نشان کرد که دمشق در سطح بین المللی و شورای امنیت و سازمان ملل دست به کار خواهد شد و ساکنان این منطقه نیز با برگزاری تظاهرات و اعتراضات، این مسئله را رد خواهند کرد.

خبرگزاری آناتولی روز گذشته اعلام کرده بود که اعضای کنگره آمریکا در تلاش است که جولان را تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی قرار دهند.

جولان بر اساس حقوق بین الملل یک منطقه اشغالی است که قطعنامه 242 شورای امنیت در خصوص آن لازم الاجراست. در این قطعامه بر لزوم خروج اسرائیل از این منطقه تأکید شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها