علی اف در دیدار با واعظی:

هیچ محدودیتی برای توسعه روابط باکو و تهران وجود ندارد

هیچ محدودیتی برای توسعه روابط باکو و تهران وجود ندارد
دوشنبه 14 خرداد 1397 - 17:48

رئیس جمهوری آذربایجان ، روز دوشنبه در دیدار با محمود واعظی ، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران تاکید کرد که هیچ محدودیتی برای توسعه روابط تهران و باکو وجود ندارد و به کسی اجازه دخالت در این زمینه را نمی دهیم .

العالم _ ایران / سیاسی

علی اف در این دیدار، با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران در فروردین ماه به باکو ، اظهار داشت: این سفر زمینه ساز پیشرفت های جدید در روابط دو کشور شد . 

وی با تاکید بر اینکه باکو به اجرای توافق های حاصل شده با تهران پایبند است ، افزود: اجرای کامل و سریعتر توافق های دو جانبه برای آذربایجان اهمیت ویژه ای دارد. 

رئیس جمهوری آذربایجان ، تصریح کرد: اراده دو دولت و خواست دو ملت توسعه و گسترش روابط است . 

علی اف، گفت: تصمیمات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان در حال اجرا است و ما طرح های مهم خط ریلی آستارا - آستارا و همکاری در حوزه انرژی خزر را به دقت پیگیری می کنیم.

وی تاکید کرد که جمهوری آذربایجان به همکاری دو جانبه و سه جانبه با ایران برای توسعه صلح و امنیت در منطقه ادامه خواهد داد. 

رئیس جمهوری آذربایجان، اظهارداشت: خوشحالیم که با همکاری ایران ، روسیه و ترکیه اوضاع سوریه رو به ثبات است و باکو از تمامیت ارضی و حاکمیت ملت در سوریه و سایر کشورهای منطقه دفاع می کند. 

واعظی نیز در این دیدار، اعتماد مجدد مردم آذربایجان و انتخاب دوباره الهام علی اف را به عنوان رئیس جمهوری تبریک گفت و افزود: تهران و باکو برای اجرای هر چه سریعتر توافقات دو کشور در میسر همکاری های راهبردی مصمم هستند . 

رئیس دفتر رئیس جمهوری، با اشاره به فعالیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور ، اعلام کرد: محدودیتی در توسعه روابط ایران و آذربایجان وجود ندارد. 

واعظی افزود: همکاری ها در بخش صنعت ، تجارت ، داروسازی و برق میان دو کشور در حال توسعه است و گمرک های مرزی 24 ساعته فعال هستند و در زمینه کشت فراسرزمینی هم کارها به خوبی پیش می رود. 

وی اضافه کرد:مقدمات لازم برای همکاری در پروژه های راهبردی انرژی در حوزه دریای خزر و همچنین رشت - آستارا فراهم است و زیر ساخت های لازم برای همکاری دراز مدت دو کشور با حمایت روسای جمهوری آماده شده است . 

رئیس دفتر رئیس جمهوری، با اشاره به مسائل منطقه و استقبال مردم از انتخابات عراق و لبنان اقدام تحریک آمیز امریکا در انتقال سفارت به قدس شریف را زمینه ساز جنایت گسترده رژیم صهیونیستی و به خاک و خون کشیدن مردم فلسطین در غزه دانست . 

واعظی خاطر نشان کرد که همکاری سه جانبه ایران ، روسیه و ترکیه برای استمرار صلح و ثبات در سوریه ادامه دارد. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران،گفت :خروج امریکا از برجام در ادامه تفکری در کاخ سفید است که همه پیمان های بین المللی و چند جانبه مثل پیمان پاریس و توافق های تجاری را یکجانبه بر هم می زند. 

واعظی تاکید کرد که ایران پیش بینی و آمادگی لازم برای شرایط جدید و مقابله با حرکت خصمانه امریکا را داشت .

واعظی شامگاه دیروز برای دیدار و رایزنی با مقامات جمهوری آذربایجان، وارد باکو شده و امروز قرار است پس از دیدار با «نوروز محمد اف »نخست وزیر و «شاهین مصطفی اف » وزیراقتصاد و رئیس آذربایجانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان به تهران باز گردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها