نخست‌وزیر ترکیه:

ایران، ترکیه و روسیه برای حل بحران سوریه همکاری می‌کنند/ حضور ترکیه در عراق دو برابر شده است

ایران، ترکیه و روسیه برای حل بحران سوریه همکاری می‌کنند/ حضور ترکیه در عراق دو برابر شده است
دوشنبه 14 خرداد 1397 - 20:30

نخست‌وزیر ترکیه با اشاره به دو برابر شدن حضور نظامیان این کشور در عراق برای پایان دادن به فعالیت‌های تروریست‌ها، تاکید کرد که ایران، روسیه و ترکیه برای حل هرچه سریعتر بحران سوریه، همکاری می‌کنند.

العالم _ ترکیه

«بینالی ایلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه شامگاه یکشنبه گفت دولت‌هایی که برای حل بحران هفت ساله سوریه کمک می‌کنند تهران، مسکو و آنکارا هستند.

ایلدیریم طی سخنرانی در ضیافت افطار با خبرنگاران گفت: «کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا و نیروهای ائتلاف، گمان می‌کنند که به اندازه کافی در سوریه فعال نیستند. آنها می‌گویند ترکیه، روسیه و ایران در جبهه جنگ هستند و برای توازن قدرت، تقلّا می‌کنند».

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وی توضیح داد کاری که ایران، ترکیه و روسیه در حال انجام آن هستند، خودنمایی نیست بلکه در حال تلاش و همکاری با یکدیگر هستند تا به این بحران (سوریه) پایان داده و میلیون‌ها نفر را از تلف شدن نجات دهند.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین با اشاره به بهبود روابط با آمریکا گفت: «معتقدیم بعد از برگزاری انتخابات (ریاست‌جمهوری) روابط ما با اتحادیه اروپا وارد دوره جدیدی خواهد شد. همچنین آمریکا امروز ما را بهتر از دیروز درک می‌کند».

ایلدریم با بیان اینکه موضع آمریکا در قبال شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه و منبج تغییر کرده است، افزود: «ما امیدواریم در دوره جدید، گام‌های مثبتی برداشته شود».

نخست‌وزیر ترکیه با اشاره به لزوم پایان دادن به تروریسم و فعالیت‌های گروه‌های مسلح از جمله حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در منطقه، گفت: «ما حضور خود را در شمال عراق، دو برابر کرده‌ایم. ما دقیقا 11 پایگاه در اختیار داریم».

ایلدیریم ضمن تاکید بر لزوم متوقف کردن تروریست‌ها پیش از نفوذ به خاک ترکیه، افزود: «در سوریه نیز یک منطقه 250 کیلومتری را در عفرین و غرب رودخانه فرات در جریان عملیات سپر فرات پاکسازی کردیم».

وی اما گفت که هنوز هم مشکلاتی در شرق رودخانه فرات، در منطقه‌ای به وسعت 1000 کیلومتر تا مرزهای ایران و عراق وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها