مشاور امور بين الملل رئيس جمهور ایران:

بیداری امت اسلامی با ابتکار امام درباره قدس

بیداری امت اسلامی با ابتکار امام درباره قدس
جمعه 27 مرداد 1391 - 10:04

مشاور امور بين الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدگاه نافذ امام خميني (ره) درباره بيت المقدس را بيدار كننده امت اسلامي دانست و گفت: امام راحل با تعيين روز جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس ثابت كردند كه فلسطين زنده است و هرگز از يادها نخواهد رفت.

«حسین شیخ الاسلام» روز جمعه در تهران به شبکه خبری العالم، گفت: حضرت امام خمینی (ره) دیدگاه نافذی درباره بیت المقدس داشتند و فرمودند موضوع بیت المقدس به همه موحدان و آزادگان جهان مربوط است و این شهر رمز دوره‌های گذشته، حال و آینده است.


مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امام راحل نسبت به بیت المقدس دیدگاهی فراگیر داشتند و توانستند امت اسلامی را به قیام فرا بخوانند. ایشان همواره امت اسلامی را به بیداری فرا می‌خواندند تا با انگیزه‌های اسلامی زیر پرچمی جهانی قیام کنند.


شیخ الاسلام گفت: حضرت امام (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند تا دیدگاهی یکپارچه درباره فلسطین به وجود آید.


مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) بیان فرمودند که راه آزادی بیت المقدس از شهادت و عاشورا می‌گذرد زیرا حادثه عاشورا امت اسلامی را زنده کرد. از این رو اتحاد و همبستگی مسلمانان در ایران، عراق، لبنان، فلسطین و سایر کشورهای عربی و اسلامی به آزادی بیت المقدس منجر خواهد شد.


شیخ الاسلام تصریح کرد: پس از اعلام موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا فلسطین و مردم فلسطین را از خاطر جهانیان ببرند، اما حضرت امام خمینی (ره) اثبات کردند که فلسطین زنده است و هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.


وی گفت: امروز، مراسم روز جهانی قدس در ده‌ها کشور برگزار می‌شود و موضوعی را که دشمن صهیونیستی تلاش می‌کرد تا امت اسلامی آن را به فراموشی بسپرد، به قضیه اصلی جهان اسلام تبدیل شده است.


شیخ الاسلام تاکید کرد: هر مسلمانی که از قضیه فلسطین و بیت المقدس فاصله بگیرد به صهیونیست‌ها، دشمنان اسلام و مسلمین، قاتلان و جنایتکاران نزدیک شده است.
 ۱۷-۱۰: ۱۵

پربیننده ترین خبرها