نشست شورای حکام، سفر نتانیاهو به اروپا و اولتیماتوم رهبر معظم انقلاب

نشست شورای حکام، سفر نتانیاهو به اروپا و اولتیماتوم رهبر معظم انقلاب
دوشنبه 14 خرداد 1397 - 22:07

در حالی که اولین نشست شورای حکام پس از خروج آمریکا از برجام در وین آغاز به کار کرد، نتانیاهو سراسیمه به اروپا شتافت تا به زعم خود سران سه کشور اروپایی را متقاعد کند که از برجام خارج شوند، همزمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دولت را مکلف کرد برای بازگشت به تولید 190 هزار سو (البته فعلاً در چارچوب برجام) از فردا آماده شوند.

العالم _ ایران / سیاسی

یوکیا آمانو امروز در اولین نشست شورای حکام آژانس پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای موسوم به 1+5 در وین رسما اعلام کرد همکاری ایران به موقع و فعالانه بوده است و این در حالی است که گزارش 10 روز پیش آژانس هم همچون 9 گزارش گذشته پایبندی ایران به تعهداتش را تایید می کرد و پایبندی اش به برجام را مورد تاکید قرار می داد در همین حال  نتانیاهو امروز و همزمان با آغاز بکار نشست شورای حکام رهسپار اروپا شد تا به زعم خود از خطرات و تهدیدات ایران هسته ای برای سران سه کشور اروپایی انگلیس فرانسه و آلمان بگوید و ایشان را به خروج از برجام متقاعد کند.

نتانیاهو درحالی که پیش از این در قالب نمایشی مضحک مدعی شده بود در خصوص تلاش ایران در دستیابی به سلاح هسته ای بیش از نیم تن سند در اختیار دارد این بار هم می کوشد تا اذهان سران اروپا را نسبت به آنچه تهدیدات ایران هسته ای در منطقه معرفی می کند حساس کند و آنها را به خروج از برجام تشویق کند. همه این ها درحالی است که شروط ایران برای بقای در برجام مشخص و همچنان پا برجاست است.

امروز حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید مجدد بر اصول جمهوری اسلامی از سناریوی اروپاییان در قبال برجام سخن گفتند و بیان داشتند گویا سناریوی مورد نظر اروپاییان این است که برجام را با حضور ایران حفظ کنند و همزمان جهت بر طرف کردن تحریم های آمریکا علیه ایران اقدامی صورت ندهند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بیانات خود تأکید کردند: ملت و دولت ایران این را تحمل نخواهد کرد که هم تحریم باشد هم در محدودیت و حبس هسته ای. بیشتر بخوانید

مبتنی بر این نگاه رهبر معظم انقلاب دولت و سازمان انرژی هسته ای ایران را مکلف کردند نسبت به حصول 190 هزار سو (البته فعلاً در چارچوب برجام) از فردای این سخنان آماده شوند از همین رو این سخنان بدان معناست که از یک سو تلاش های نتانیاهو قبل از شروع محکوم به شکست است و از دیگر سو ایران به هیچ وجه نیت ندارد از شروط خود با اروپاییان درخصوص ماندن دربرجام کوتاه بیاید.

پربیننده ترین خبرها