ادامه پیروزی های نیروهای یمنی و شکست مفتضحانه ائتلاف سعودی در الحدیده

ادامه پیروزی های نیروهای یمنی و شکست مفتضحانه ائتلاف سعودی در الحدیده
سه شنبه 15 خرداد 1397 - 10:05

ارتش و کمیته های مردمی یمن تعدادی پایگاه راهبردی و مزرعه را در منطقه الجبیله در جنوب ناحیه التحیتا در استان الحدیده در غرب یمن تحت کنترل خود درآورد و خسارت های سنگینی بر دشمن متجاوز تحمیل کرد.

العالم- یمن                               

اخبار منتشر شده از الحدیده و جبهه ساحل غربی یمن حاکی از دروغ پردازی و دروغ گویی رسانه های سعودی مبنی بر پیشروی شبه نظامیان وابسته به عدب ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در جبهه الحدیده و ساحل غربی است.

عناصر و مزدوران مسلح وابسته به ائتلاف سعودی – آمریکایی متحمل شکست های مستمر سنگینی در الحدیده و جبهه ساحل غربی شده اند و تاکنون ده ها نفر از آنان به هلاکت رسیده اند.

یک منبع مسئول در وزارت دفاع یمن اعلام کرد ارتش و کمیته های مردمی عملیات هجومی گسترده ای را علیه شبه نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی انجام دادند و پیروزی های بزرگی کسب کردند و کنترل چندین پایگاه راهبردی و مزرعه را به دست گرفتند. مزدوران سعودی در جریان عملیات گسترده مبارزان یمنی متحمل تلفات جانی و خسارت های مادی سنگینی شدند.

علاوه بر آن یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن توانست چندین سامانه پدافند هوایی و اتاق فرماندهی و مهندسی مزدوران سعودی را در جبهه ساحل جنوبی پس از کسب اطلاعات دقیق هدف قرار دهد.

یگان های ویژه ارتش و کمیته های مردمی یمن دو روز پیش نیز توانستند با کمک و پشتیبانی ساکنان منطقه ساحل غربی و نیروهای مردمی قبایلی منطقه الطائف در جنوب الدریهمی و مزارع پیرامون آن را از لوث وجود مزدوران سعودی پاکسازی کنند.

در جریان این حمله ده ها نفر از مزدوران سعودی کشته یا زخمی شدند و مقادیر قابل توجهی تسلیحات و مهمات از آنان به غنیمت گرفته شد.

منابع آگاه اعلام کردند پشتیبانی هوایی ائتلاف متجاوز به یمن برای نجات مزدوران سعودی و پایگاه هایی که در آن مستقر بودند ناکام ماند و این ائتلاف بیش از 15 بار برای پشتیبانی و حمایت از مزدوران وابسته به خود حمله هوایی انجام داد ولی ناموفق بود.

همچنین مبارزان یمنی وابسته به ارتش و کمیته های مردمی عملیات تاکتیکی و ویژه ای را علیه مواضع دشمن متجاوز در شرق منطقه الجاح انجام داد که بر اثر آن شماری از مزدوران سعودی کشته شدند و شماری دیگر تسلیم شدند.

یک منبع نظامی اعلام کرد عملیات نظامی در ساحل غربی با سرعت و روند خوبی و بر اساس برنامه های ترسیم شده و راهبرد به تحلیل بردن نیروی دشمن و جنگ فرسایشی به پیش می رود.

پربیننده ترین خبرها