هشدار سازمان ملل درباره "فقر" در آمریکا

هشدار سازمان ملل درباره
سه شنبه 15 خرداد 1397 - 11:29

گزارشگر ویژه سازمان ملل تصریح کرد که به واسطه «سیاست‌های غیرانسانی» دولت آمریکا، 40 میلیون نفر از مردم این کشور در فقر به سر می ‌برند و پنج میلیون نفر دیگر نیز در شرایطی مشابه شرایط جهان سوم زندگی می کنند.

العالم - آمریکا

«فیلیپ آلستون» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به فقر مطلق و حقوق بشر تصریح کرد که بیش از 40 میلیون نفر از شهروندان آمریکا به واسطه سیاست‌های غیرانسانی دولت این کشور در فقر به سر می‌برند و حدود پنج میلیون نفر از آنها در شرایطی مشابه شرایط جهان سوم به سر می‌برند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، آلستون روز دوشنبه (دیروز) با انتشار بیانیه‌ای گفت: «برای یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، داشتن 40 میلیون نفر که در فقر زندگی می‌کنند و پنج میلیون نفر دیگر که در شرایط مشابه «جهان سوم» به سر می‌برند، یک مسئله غیرانسانی و ظالمانه است».

طبق گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل، لایحه اصلاح مالیات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، تسهیل‌کننده بی‌عدالتی است زیرا نظام رفاه آمریکا را هدف گرفته است.

وی ادامه داد که فقر در آمریکا با حقارت تحریک می‌شود و افرادی که در این کشور در فقر به سر می‌ّرند، در معرض دستگیری قرار دارند.

آلستون تصریح کرد که سیستم حقوقی آمریکا به جای انجام مأموریت خود که ترویج عدالت است، برای افزایش درآمد ایالت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و سالانه 11 میلیون نفر در آمریکا به زندانهای محلی فرستاده می‌شوند.

وی ادامه داد که آمریکا در حال حاضر بالاترین نابرابری درآمدی را در جهان غرب دارد و همچنین بالاترین میزان حبس در تمامی جهان و پایین‌ترین میزان مشارکت مردم در انتخابات را در میان کشورهای توسعه‌یافته دارد.

بر اساس این گزارش، یافته‌های این تحقیق، نتیجه تیم حقیقت‌یاب سازمان ملل است که از اول تا 15 دسامبر 2017 از ایالات کالیفرنیا، آلاباما، جورجیا، پورتوریکو، ویرجینیای غربی و واشنگتن دی سی بازدید به عمل آورده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها