برگزاری آیین بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل در کشورهای مختلف

برگزاری آیین بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل در کشورهای مختلف
سه شنبه 15 خرداد 1397 - 15:49

مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در کشورهای مختلف جهان از جمله روسیه، اوکراین، بلاروس و ارمنستان با حضور ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی برگزار شد.

العالم ـ اروپا

این مراسم ها همزمان با لیالی قدر در کشورهای مختلف در حال برگزاری است و ایرانیان مقیم مسکو و اتباع آذری، افغانی و تاجیکی با حضور در مسجد خاتم الانبیا در جنوب مسکو و همچنین مرکز اسلامی در شمال مسکو یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.
در مراسمی که در مسجد خاتم الانبیا مسکو برگزار شد علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و اعضای هیات پارلمانی کشورمان هم حضور داشتند و دوستداران خمینی کبیر با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند.
برگزاری نماز مغرب و عشا، قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر و مراسم احیا شب قدر از بخش های مختلف این مراسم معنوی بود.
در بلاروس نیز به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) مراسم بزرگداشت این شخصیت بزرگ جهان اسلام در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک برگزار شد. 
در این مراسم، سفیر کشورمان در بلاروس، جمعی از دیپلمات های ایرانی، ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی مقیم بلاروس حضور داشتند.
در این نشست برخی از ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) بخصوص شخصیت سیاسی ایشان و تطابق تاریخ سیاسی مبارزات ایشان با مولی علی علیه السلام در مقابله با ناکثین، قاسطین و مارقین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
نمایش مقاله مصور درباره زاویه نگاه مسلمانان غیر ایرانی به امام خمینی(ره) و قرائت مقاله ای درباره بررسی نسبت امام با مردم و سیطره اخلاقی و معنوی وی بر قلوب پیروانشان از دیگر برنامه های این نشست بود. 
رویکرد امام خمینی در وصیتنامه الهی – سیاسی ایشان به جوانان و بخصوص دانشجویان و رسالت انقلابی دانشجویان برای کسب استقلال علمی کشور نیز توسط یکی از دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.
پایان بخش این مراسم قرائت دعای افتتاح، نماز جماعت و سفره افطار برای شرکت کنندگان روزه دار بود.
به گزارش ایرنا، در اوکراین و ارمنستان نیز مراسم های متعددی در خصوص سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است. 
در مسجد کبود ایروان ضمن برگزاری مراسم های احیای لیالی قدر و ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، نشست علمی معرفی شخصیت و اندیشه های امام راحل در سالن یرکانیان ایروان برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها