بندر الحدیده را به متجاوزان تسلیم نمی کنیم

سه شنبه 15 خرداد 1397 - 22:40

معاون اداره اطلاع رسانی جنبش انصار الله یمن تحویل بندر الحدیده تنها گذرگاه ورود مواد غذایی مردم کشورش را به ائتلاف عربی - آمریکایی رد کرد.

العالم - یمن

«عبدالقدوس الشهاری» امروز در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک بررسی موضوع تحویل بندر الحدیده به سازمان ملل یا ائتلاف سعودی در مذاکرات اخیر میان «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در صنعا را بعید دانست.

وی یادآورشد که هدف از سفر گریفیتس به یمن توقف جنگ و نشستن تمامی طرف ها پشت میز مذاکره در یک کشور بیطرف است که در جنگ علیه یمن شرکت نداشته باشد و این تنها شرط آغاز مذاکرات است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه در گفت و گو با فرستاده سازمان ملل افزود: در هر سندی که در مذاکرات (آینده) ارائه می‌شود باید بر خروج خارجی‌ها از این کشور تاکید شود.

درگیری ها طی روزهای گذشته در استان الحدیده واقع در غرب یمن صدها کشته برجا گذاشته است.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها