اخراج فرمانده تفنگداران آمریکایی در اوکیناوای ژاپن

اخراج فرمانده تفنگداران آمریکایی در اوکیناوای ژاپن
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 01:22

فرمانده پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در جزیره اوکیناوا به خاطر "سلب اعتماد" اخراج شد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پایگاه تفنگداران دریایی آمریکایی روز سه شنبه در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد فرمانده پایگاه نیروی دریایی آمریکا در جزیره اوکیناوا ژاپن به خاطر سلب اعتماد اخراج شد.

در یک بیانیه کوتاه آمده است: سرهنگ مارک اس. کاپس که فرمانده پایگاه فیوتنما بود به خاطر سلب اعتماد و اطمینان به توانایی اش برای ادامه کار اخراج شد. هیچ اظهارنظر یا بیانیه مفصلی از جزئیات علت برکناری این فرمانده منتشر نشد.

در ماه فوریه نیز فرمانده اسکادران هواپیماهای اوسپری در پایگاه تفنگداران آمریکایی در ژاپن به خاطر مجموعه از از سوانح هوپیمایی برکنار شد.

در جدی ترین حادثه در سال 2017، یک هواپیمای اوسپری ام وی-22 در سواحل شرقی استرالیا سقوط کرد.

در عملیات گسترده امداد و نجات، در نهایت 23 نفر از خدمه این هواپیما پیدا شدند ولی عملیات جستجو برای یافتن سه تن دیگر لغو شد.مجموعه ای از مسائل مربوط به هواپیماهای نظامی آمریکا در ژاپن باعث افزایش تنش ها بر سر حضور نظامی آمریکا در این کشور شده است.

در ماه ژانویه، جیم ماتیس، وزیر دفاع آمریکا از همتای ژاپنی خود به خاطر این حوادث عذرخواهی کرد؛ در یکی از این حوادث در ماه سپتامبر 2017، شیشه یک بالگرد نظامی آمریکایی به درون محوطه یک مدرسه در نزدیکی پایگاه فوتنما سقوط کرد.اوکیناوا میزبان 47 هزار سرباز آمریکایی است که در ژاپن مستقر هستند و حضور آنها مایه تنش با ساکنان بوده است.

منطقه محل تنش یکی از میدان های نبرد در جنگ جهانی دوم است که 27 سال است به اشغال آمریکا درآمده است؛ این منطقه سکوی عملیات نظامی آمریکا در آسیا محسوب می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها