لغو بازی "دوستانه" آرژانتین با رژیم صهیونیستی

لغو بازی
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 02:16

بازی دوستانه تیم ملی فوتبال آرژانتین با رژیم اشغالگر، لغو شد.

العالم - آمریکا

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تیم فوتبال آرژانتین بازی دوستانه خود با اسرائیل را که قرار بود در قدس اشغالی برگزار شود لغو کرد.

به گزارش این رسانه ها، این دیدار به دلیل اعمال فشار فلسطینی ها و هوادران آنها در اسپانیا و آرژانتین لغو شده است.

گفتنی است، اعلام خبر این بازی دوستانه حواشی زیادی به همراه داشت. گروه های مختلف فلسطینی و مسلمان طی چند روز گذشته کمپین هایی تشکیل داده اند تا آرژانتین در این مسابقه حضور پیدا نکند.

اتحادیه عرب و حکومت خودگردان فلسطین یکشنبه شب در بیانیه‌ای جداگانه از آرژانتین خواسته بودند، دیدار دوستانه ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) تیم ملی این کشور با رژیم صهیونیستی را لغو کند.

در بیانیه اتحادیه عرب آمده بود: اسرائیل تلاش می‌کند، این مسابقه فوتبال را در ورشگاه «تیدی» در روستای المالحه برگزار کند، این روستا یکی از ۵۰۰ منطقه فلسطینی است که در سال ۱۹۴۸ میلادی، و در جریان اشغال رژیم صهیونیستی، به صورت کامل ویران شد.

اتحادیه عرب همچنین از وزیر آموزش و ورزش آرژنتین و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور خواسته بود که این مسابقه فوتبال را لغو کنند، چرا که رژیم صهیونیستی در صدد بهره برداری سیاسی از این رویداد ورزشی است.

در ادامه این بیانیه از دولت آرژانتین خواسته شده بود، به قوانین بین المللی که بر جدایی سیاست از ورزش تاکید دارد، پایبند باشد.

اتحادیه عرب در آن بیانیه یادآور شد: برگزاری این مسابقه برخلاف اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به شمار می‌رود، چرا که براساس قوانین جهانی، بازی یک تیم فوتبال در کشوری ثالث، بدون کسب اجازه از آن کشور، منع قانونی دارد.

'جبریل الرجوب' رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین هم خطاب به 'لیونل مسی' ستاره فوتبال آرژانتین گفت: از امروز، کمپین ضد تیم ملی فوتبال آرژانتین را ایجاد می‌کنیم و از تمامی طرفداران مسی در کشور‌های اسلامی و عربی می‌خواهیم، درصورتی که وی در بازی تیمش با اسرائیل به میدان برود، پیراهن وی را آتش بزنند و تصویرش را پاره کنند.

مسابقه فوتبال میان آرژانتین و رژیم صهیونیستی ابتدا قرار بود در شهر بندری 'حیفا' در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود، اما پس از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، به قدس اشغالی انتقال یافت و سرانجام ساعتی پیش (سه شنبه شب) لغو شد.

هفته گذشته، هواداران تیم ملی آرژانتین هم در تجمعی اعتراض آمیر در بوینس آیرس دورهم جمع شدند و پرچم هایی که در دست داشتند خواهان عدم حضور ملی پوشان و یاران مسی در قدس شدند.

آنها با پرچم‌هایی که روی آن نوشته شده بود: "آرژانتین به قدس نرو" خواهان لغو دیدار با رژیم کودک‌ کش اسرائیل شدند.

پربیننده ترین خبرها