آمریکا هزینه اقامت مقامات کره شمالی در سنگاپور را نمی پردازد

آمریکا هزینه اقامت مقامات کره شمالی در سنگاپور را نمی پردازد
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 11:05

ایالات متحده به دولت ها و بخش خصوصی کشورهای متحدش نسبت به هرگونه همکاری مالی با ایران هشدار داده است.

العالم - آمریکا

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی تاکید کرد: دولت ایالات متحده هزینه اقامت هیئت کره شمالی در سنگاپور را نمی پردازد.

هیئت کره شمالی قرار است برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وارد سنگاپور شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: نمی خواهم درباره آنچه که احتمالا در این نشست اتفاق خواهد افتاد، گمانه زنی کنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور رئیس جمهور کره جنوبی در این نشست و صدور بیانیه ای درباره پایان جنگ در شبه جزیره کره نیز گفت: می توانم به شما بگویم که ما به طور مداوم در حال ارتباط و رایزنی با دولت های کره جنوبی و ژاپن هستیم.

این در شرایطی است که "انگ هن " وزیر دفاع سنگاپور پیش از این تاکید کرد: سنگاپور بخشی از هزینه های مربوط به نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را قبول خواهد کرد.

سفر کیم جونگ اون به سنگاپور با چالش های لجستیکی روبرو شده است. استفاده از هواپیمای مسافربری که مربوط به دوران شوروی سابق است، برای انتقال رهبر کره شمالی و انتقال لیموزین شخصی وی و همین طور انتقال ده ها مامور امنیتی و سایر مقام های سیاسی از مهمترین چالش ها به شمار می ر.ود.

واشنگتن پست پیش از این در گزارشی نوشته بود: اینکه چه کسی هزینه های هتل محل اقامت کیم جونگ اون را بپردازد از جمله چالش های دیگر سفر رهبر کره شمالی به سنگاپور به شمار می رود. اقتصاد کره شمالی با تبعات منفی ناشی از تحریم های بین المللی روبرو شده است.

نوئرت در ادامه افزود: آمریکا کمپین حداکثر فشار علیه کره شمالی را همچنان ادامه خواهد داد. تحریم ها و فشارها علیه پیونگ یانگ به قوت خود حفظ خواهد شد.

ترامپ روز جمعه پس از دیدار با کیم یونگ چول معاون حزب کارگران کره شمالی گفته بود که علاقه ای به واژه "فشار حداکثر" ندارد چرا که روابط آمریکا با کره شمالی رو به بهبود است.

نوئرت خطاب به خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: کمپین فشار ما علیه کره شمالی یا هر چیزی که شما نام آن را بگذارید، ادامه خواهد یافت. فشار علیه کره شمالی متوقف نخواهد شد آن هم تا زمانی که پیونگ یانگ به تعهدات خود در قبال خلع سلاح عمل کند.

وی اظهار داشت: واشنگتن همچنان به خلع سلاح کامل، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر شبه جزیره کره متعهد است و مذاکرات آمریکا با کره شمالی در سنگاپور و روستای پانمون جون همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها