واکنش دمشق به تصمیمات آمریکا و ترکیه درباره «منبج»

واکنش دمشق به تصمیمات آمریکا و ترکیه درباره «منبج»
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 15:00

معاون وزیر امور خارجه سوریه درباره ادعای ترکیه و آمریکا مبنی بر نقشه راه شهر منبج، تأکید کرد که این مسئله یک اشغالگری بوده و هر گونه حضور خارجی بدون موافقت حکومت سوریه غیر قانونی است.

العالم - سوریه

«ایمن سوسان» معاون «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه روز گذشته با یک هیئت پارلمانی و سیاسی اروپا به ریاست «روبرتو فیوری» رئیس ائتلاف صلح و آزادی در اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سوسان تأکید کرد که حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی و وحدت ملت سوریه خط قرمز این کشور است.

وی با بیان این مطلب افزود: «دستاوردهای پیاپی ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم تکفیری پیروزی برای همه انسانیت است؛ چرا که تروریسم مرز و دین ندارد و اروپا بیشترین تأثیر را از ترکشهای تروریسم تکفیری پذیرفته است».

روزنامه الوطن سوریه به نقل از معاون وزیر خارجه این کشور گزارش داد: «هر گونه حضور خارجی بدون موافقت حکومت سوریه غیر قانونی است».

سوسان درباره ادعای آمریکا و ترکیه مبنی بر «نقشه راه» شهر «منبج» تأکید کرد که هر چه از سوی بیگانگان در سوریه صادر شود، «باطل است و اثری ندارد؛ زیرا اشغالگری است و نقض فاحش حقوق بین الملل و اصول منشور سازمان ملل است».

اظهارات سوسان یک روز پس از نقشه راه ادعایی ترکیه و آمریکا مطرح می‌شود. سوسان با اشاره اعتراضات موجود در اروپا علیه سیاستهای آمریکا به ویژه پس از خروج این کشور از توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران، از اتحادیه اروپا خواست که از دنباله روی از آمریکا دست بردارد و سیاستهای مستقلی را اتخاذ کند که به سود اروپا است و به موازنه مجدد در نظام جهانی منجر شود.

اعضای هیئت اروپایی نیز ضمن اعلام حمایت از سوریه در مبارزه با تروریسم، از سیاستهای اتحادیه اروپا علیه سوریه که در واقع دنباله روی کورکورانه از آمریکاست، انتقاد کردند.

این افراد تأکید کردند که حقایق سوریه را منعکس خواهند کرد تا از سیاه نمایی رسانه های وابسته به کشورهای تصمیم ساز نجات یابند.

روز گذشته گروه موسوم به یگانهای مدافع خلق کُرد اعلام کرد که مستشاران نظامی خود را از منبج خارج کرده است.

مصطفی سیجری رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «لواء المعتصم» هم اعلام کرد که یگانهای کُرد در راستای اجرای توافق منبج باید همه نیروهای خود را از این شهر خارج کنند.

پربیننده ترین خبرها