استقرار ارتش سوریه در منطقه مهم «القصیر»

استقرار ارتش سوریه در منطقه مهم «القصیر»
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 17:43

منابع خبری می‌گویند، نیروهای حزب الله لبنان پس از اتمام مأموریت خود در منطقه القصیر از این منطقه خارج و نیروهای ارتش سوریه جایگزین آنان شدند.

العالم - سوریه 


نیروهای حزب الله لبنان پس از پنج سال از منطقه «القصیر» در ریف غربی حمص سوریه خارج شدند و مواضع خود را تحویل ارتش سوریه دادند.

«حسین حسنی» خبرنگار میدانی سوری، اعلام کرد که «مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان پس از پایان مأموریت خود در امتداد سلسله جبال شمالی لبنان از القصیر خارج شدند». حسنی گفت که لشکر 11 ارتش سوریه پس از خروج نیروهای حزب الله، در این منطقه مستقر شد.

تا کنون حزب الله یا خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این خبر را به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند.

وبگاه معارض عنب در این زمینه مدعی شد که نیروهای حزب الله از مناطق و روستاهای تابع شهر القصیر نیز خارج خواهند شد.

ارتش سوریه اواسط خرداد ماه سال 1392 پس از دو هفته درگیری شدید توانست شهر القصیر را به طور کامل از دست تروریست‌ها آزاد کند.

شهر «القصیر» با قرار گرفتن در جنوب غربی شهر حمص در واقع حلقه ارتباط بین ریف شمالی لبنان و ریف جنوبی استان حمص به شمار می‌آید و تا پیش از آغاز بحران سوریه اهالی این منطقه رابطه تناتنگی با ساکنان مناطق لبنان داشتند.

این منطقه براساس ملاحظات استراتژیک کشورهای غربی و آمریکا مهمترین وخطرناک‌ترین منطقه در خاورمیانه از حیث ارتباط فراهم کردن زمینه ارتباط بین محور مقاومت در ایران با حزب الله در لبنان از طریق سوریه به شمار می‌آید و در این بین مسیر «القصیر ـ القاع» و گذرگاه «جوسیه» از اهمیت بسیاری برخوردار است.

از سوی دیگر و از حیث اهمیت منطقه القصیر برای نظام و ارتش سوریه باید گفت که منطقه القصیر برای نیروهای ارتش سوریه این امکان را فراهم می‌کند تا تردد و نقل و انتقال بین دمشق، پایتخت سوریه با مناطق ساحلی مدیترانه که بنادر «طرطوس» و «لاذقیه» را در برمی‌گیرد، فراهم می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها