نگرانی دبیرکل ناتو از اختلاف آمریکا و اروپا

نگرانی دبیرکل ناتو از اختلاف آمریکا و اروپا
پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 - 05:13

دبیر کل ناتو با ابراز تاسف از وجود اختلافات مهم میان آمریکا با اتحادیه اروپا و کانادا بر سر مسائل تجاری و ایران، ابراز امیدواری کرد این اختلافات بر نشست های ناتو سایه نیفکند.

العالم – اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - روز چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: تا زمانی که مشکلات پا برجاست، وظیفه دارم پیامدهای زیانبار آن را بر ناتو محدود کنم.

وی که در آستانه نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو سخن می گفت، تاکید کرد: اختلافات مهمی در مورد موضوعات مهمی وجود دارد، اما باید به شراکت (اعضای ناتو) ادامه داد و آن را در زمینه امنیت تقویت کرد.

استولتنبرگ با تاکید بر لزوم پرهیز از تضعیف روابط دو سوی اقیانوس اطلس، گفت: نمی خواهم بگویم که این اختلاف ها ناچیز است. نمی خواهم بگویم که خیلی نگران نیستم. اما باور من این است که بدون تضعیف ناتو نیز می توان اختلاف ها را مدیریت کرد.

دبیر کل ناتو با اشاره به دیدار ماه گذشته خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اظهار داشت: پیام رئیس جمهور ترامپ در مورد تجارت آشکار بود، اما پیام او در مورد تعهد آمریکا در اروپا نیز صریح بود.

به گفته استولتنبرگ، هر چند اختلاف نظر های بزرگی میان آمریکا و دیگر متحدانش وجود دارد، اما روابط دو سوی اقیانوس تضعیف نشده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها