وزیر خارجه سنگاپور راهی کره شمالی شد

وزیر خارجه سنگاپور راهی کره شمالی شد
پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 - 11:22

«ویویان بالاکریشنان» وزیر خارجه سنگاپور در یک سفر غیر منتظره امروز پنجشنبه راهی کره شمالی شد تا با مقام های این کشور دیدار و گفت و گو کند.

العالم - آسیا

این سفر قرار است دو روز طول بکشد اما دولت های سنگاپور و کره شمالی اشاره ای به علت این سفر و جزییات آن نکرده اند.

با این وصف روزنامه می نویسد که یکی از اصلی ترین محورهای این سفر به اجلاس سران آمریکا و کره شمالی مربوط است که روز 12 ژوئن در سنگاپور برگزار می شود.

همزمان اعلام شده است که وی در مدت اقامت در پیونگ یانگ با 'کیم یونگ نام' رییس مجمع عالی خلق و مرد شماره دو کره شمالی درباره روابط دوجانبه و مسایل مهم منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهد کرد.

وزارت خارجه سنگاپور در بیانیه ای اعلام کرده است که سفر به دعوت «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی انجام می شود و شماری از دیپلمات های این کشور وزیر خارجه را در کره شمالی همراهی می کنند. 

این سفر در شرایطی تدارک دیده شده است که مساله تامین هزینه های اقامت رهبر کره شمالی در سنگاپور مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفته است.

در تازه ترین مورد، کمپین برنده جایزه صلح نوبل اعلام کرد حاضر است تامین هزینه های اقامت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را در جریان برگزاری اجلاس سران در سنگاپور در روز 22 خرداد ماه برعهده بگیرد. 

به گزارش 'ان.اچ.کی' ژاپن، اعضای «کارزار بین المللی نابودی سلاح های هسته ای (آیکان)» دیدار مذکور را تاریخی دانسته و گفته اند که این رویداد با اهمیت است و این کمپین حاضر به تامین هزینه هتل است.

این گروه افزوده است که حاضر است پولی را که از بابت دریافت جایزه صلح نوبل بدست آورده است در صورتی که ضرورت ایجاب کند برای تامین هزینه هتل اقامت رهبر کره شمالی مورد استفاده قرار دهد.

'آکورا کاوازاکی' رییس آیکان برنده سال قبل جایزه گفت که ما حتی حاضریم به دلیل اهمیتی که اجلاس دارد و در راستای خلع سلاح هسته ای، هزینه برگزاری اجلاس را با جایزه نقدی صلح نوبل ( یک میلیون و 20 هزار دلار ) نیز بپردازیم.

خانم 'بئاتریس فین' مدیر اجرایی این گروه نیز گفت: کسب جایزه صلح نوبل این قابلیت را دارد که جنبش جهانی در مخالفت با سلاح های هسته ای که باعث فجایع بشری مصیبت باری می شوند، تقویت کند.

تازه ترین آمار نشان می دهد هزینه اقامت در سنگاپور برای رهبر کره شمالی هر شب نزدیک به 6 هزار دلار ( 8 هزار دلار سنگاپور) خواهد بود مبلغی که هنوز نحوه تامین و منبع پرداخت آن مشخص نشده است.

کره شمالی در تهیه پول نقد با محدودیت مواجه است و از سوی دیگر در باره تامین هزینه‌های اقامت رهبر این کشور در سنگاپور به منظور شرکت در نشست مشترک با 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا اخبار موثقی در دست نیست.

در جدیدترین خبر اعلام شد 'نگ اِنگ هِن' وزیر دفاع سنگاپور گفته است این کشور هم برای آنکه نقش کوچکی در این نشست تاریخی ایفا کند، حاضر است که هزینه ها را پرداخت کند.

با این حساب برخی گزارش ها حاکی است که برای حل این مساله یک کشور دیگر باید آن را قبول کند و آمریکا هم که مجری تحریم است و تامین این هزینه می تواند برایش دردسر ساز شود و از طرف دیگر ممکن است این موضوع باعث نگرانی و احساس تحقیر برای طرف کره شمالی شود.

اقامت رهبر کره شمالی در سنگاپور با هدف دیدار با رییس جمهوری آمریکا از ابعاد مختلفی مورد توجه قرار گرفته اما موضوع پرداخت هزینه‌های مربوط به اسکان 'کیم جونگ اون' نیز موضوعی است که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها