افشای نقش امارات در خرید املاک «قدس» و تحویل آن به تل‌آویو

افشای نقش امارات در خرید املاک «قدس» و تحویل آن به تل‌آویو
پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 - 12:54

معاون رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی از تلاش تازه امارات برای خرید املاک متعلق به ساکنان بیت المقدس به ویژه در نزدیکی مسجد الاقصی و توسط دلالان به نفع رژیم صهیونیستی خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

 شیخ «کمال الخطیب» نائب  رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فلسطین، از تلاش‌ مجدد و مشکوک امارات برای خرید خانه‌ها و املاک فلسطینیان در شهر قدس اشغالی و سپس تحویل آنها به رژیم اشغالگر اسرائیل خبر داد.

به گزارش وبگاه «الخلیج آنلاین»، کمال الخطیب در صفحه فیس بوک خود نوشت: یک تاجر اماراتی بسیار نزدیک به محمد بن زاید، ولی عهد ابوظبی، در تلاش برای خرید خانه‌ها و املاک بخش قدیمی بیت المقدس و بویژه در مجاورت مسجد الاقصی است.

او توضیح داد که این معاملات با دلالی یک تاجر اهل قدس و به حساب محمد دحلان، رهبر جدا شده از جنبش فتح و مشاور بن محمد زاید انجام می‌شود.

الخطیب تاکید کرد: این تاجر به یکی از ساکنان قدس مبلغ پنج میلیون دلار برای خرید خانه‌ای در همسایگی مسجد الاقصی پیشنهاد داد و وقتی پیشنهادش رد شد، مبلغ پیشنهادی را به ۲۰ میلیون دلار افزایش داد.

نائب رئیس جنبش اسلامی فلسطین افزود: این توطئه ناکام ماند، چون صاحب اصلی خانه راضی به گرفتن پول‌های کثیف نشد و این اتفاق ما را یاد سال ۲۰۱۴ و نقش همین رژیم محمد بن زاید در خرید خانه‌های اهالی قدس (سلوان و وادی حلوه) و الحاق آن به شهرک‌های صهیونیست‌نشین انداخت. 

منابع فلسطینی تاکید کردند، امارات ظرف چند سال گذشته به ویژه طی ماه رمضان فعالیت چشمگیری در بیت المقدس داشته است و انجمن‌های وابسته به امارات در میان روزه‌داران افطاری توزیع می‌کنند اما ساکنان بیت المقدس پس از پی بردن به نقش امارات در بیت المقدس و منطقه، از پذیرفتن افطاری امتناع ورزیدند و امارات را تحریم کردند.

بر اساس این گزارش، یکی از ایمیل‌های لو رفته یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن از وجود رابطه تنگاتنگ میان امارات و یک مؤسسه هوادار رژیم صهیونیستی و تلاش ابوظبی جهت خدشه دار کردن چهره قطر و کویت و نقش امارات در کودتای نافرجام ترکیه و نبرد با جنبش‌های اسلامی حکایت دارد.

اسناد فاش شده در ماه می ۲۰۱۶ نیز ثابت کرد که امارات درحال خرید املاک بخش قدیمی بیت المقدس و فروش آنها به شهرک نشینان صهیونیست توسط شخصیت‌های فلسطینی مانند محمد دحلان یکی از رهبران سابق جنبش فتح و مشاور کنونی محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی به سر می‌برد.

فارس

پربیننده ترین خبرها