احداث پروژه بزرگ راه آهن شبه جزیره عرب توسط روسیه

احداث پروژه بزرگ راه آهن شبه جزیره عرب توسط روسیه
پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 - 15:19

بر اساس گزارش های منتشر شده، شرکت خط آهن روسیه نسبت به موقعیت ایجاد شده برای احداث پروژه ی بزرگ خط راه آهن شبه جزیره ی عربستان که کشورهای حوزه ی خلیج فارس را به هم متصل کرده و ۲۱۰۰ کیلومتر طول دارد ابراز تمایل کرده است.

العالم- اروپا 

به نقل از Russia Today، به گفته ی الکساندر میشارین مدیر عامل شرکت راه آهن روسیه ''عربستان برنامه ی توسعه ی زیرساخت های خود را برای بهره برداری تا سال ۲۰۳۰۰ به تصویب رسانده است. یکی از مفاد این برنامه توسعه ی زیر ساخت خطوط ریلی است و وزارت حمل و نقل و زیرساخت های این کشور در حال آماده کردن پیشنهاد مناقصه برای اجرای این پروژه است. در این خصوص تا کنون یک مشاور تعیین شده و درخواستی را برای ارائه ی پیشنهادات خود برای اجرای این پروژه دریافت کرده ایم''. 

لازم به ذکر است که یکی از ‍پروژه های برنامه ی نامبرده برای سال ۲۰۳۰ شبکه ی خط راه آهن شبه جزیره ی عرب است که قرار است کار احداث آن از عربستان سعودی آغاز شود. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است کشورهای عربستان، امارات متحده عربی، عمان، بحرین، کویت و قطر به وسیله ی ۲۱۰۰ کیلومتر خط راه آهن تا سال ۲۰۲۱ میلادی به یکدیگر متصل شوند. 

در این رابطه، وزیر زیر ساخت های امارات اذعان کرده است که علیرغم تنش های منطقه ای که موجب ایجاد اختلاف بین کشورهای عربی حوزه ی خلیج شده است این ‍پروژه تا سال ۲۰۲۱ به بهره برداری خواهد رسید. باید خاطر نشان گردد که کشورهای امارات، عربستان و بحرین ارتباطات حمل و نقل خود را با قطر به دلیل آنچه که آنان حمایت این کشور از تروریسم نامیدند قطع کرده اند. این در حالی است که کویت و عمان در رابطه با تنش های ایجاد شده بی طرف مانده اند.

تابناک

پربیننده ترین خبرها