انتقاد شدید ایران از دسترسی رژیم صهیونیستی به امکانات هسته‌ای کشورهای دیگر

انتقاد شدید ایران از دسترسی رژیم صهیونیستی به امکانات هسته‌ای کشورهای دیگر
پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 - 19:09

نماینده ایران در آژانس گفت: دسترسی آزادانه اسرائیل به تاسیسات هسته ای برخی کشورهای دارنده سلاح های هسته ای در حالی صورت می گیرد که دانشمندان هسته ای کشورهای عضو ان پی تی از سوی تروریست های اجیر شده از سوی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه ترور شده اند.

العالم- ایران/ سیاسی 

رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز طی سخنانی در آخرین روز نشست فصلی شورای حکام آژانس با یادآوری محکومیت شدید و مکرر برنامه سلاح های هسته ای رژیم اسراییل از سوی کشورهای عضو جنبش عدم متعهد، فعاليتهاي هسته ای نظامی  این رژیم را مایه نگرانی اصلی ملتهای منطقه و جامعه بین المللی دانست و خواستار توجه دقیق و رسیدگی جدی به این موضوع در چارچوب آژانس گردید.      
نماینده کشورمان در سخنرانی خود ضمن انتقاد شدید از سیاسی کاری و رفتار دوگانه غرب در این زمینه خواستار منع کامل هرگونه همکاری و انتقال مواد و تجهیزات هسته ای به این رژیم گردید و نسبت به تاثیرات منفی برنامه هسته اي نامشروع اين رژيم بر امنیت منطقه و اعتبار معاهده عدم اشاعه هسته ای هشدار داد.

وی همچنین گفت: دسترسی آزادانه دانشمندان هسته اي رژیم اسرائیل به تاسیسات هسته ای برخی کشورهای دارنده سلاح های هسته ای جاییکه آنها می توانند به جمع آوری هزاران صفحه سند در مورد سلاحهای هسته ای اقدام کنند در حالی صورت می گیرد که دانشمندان هسته ای کشورهای عضو ان پی تی از سوی تروریست های اجیر شده از سوی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه ترور شده اند. 
نجفی با یادآوری درخواست های مکرر جامعه بین المللی و قطعنامه های آژانس و کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه هسته ای برای پیوستن فوری این رژیم به ان پی تی و قرار گرفتن کلیه تاسیسات هسته ای آن تحت نظارت کامل پادمانهای آژانس افزود متاسفانه رژیم صهیونیستی طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن درخواست مشروع جامعه بین المللی و با حمایت کورکورانه برخي كشورها و نقض آشکار همه قوانین و مقررات بین المللی به پبشبرد برنامه هسته ای نظامی خود ادامه است.
نماینده کشورمان در خاتمه تاکید کرد تا زمان پیوستن بی قید و شرط رژیم اسرائیل به معاهده عدم اشاعه و قرار گرفتن کلیه تاسیسات هسته ای مخفیانه این رژیم تحت نظارت پادمان های جامع آژانس موضوع توانمندی های هسته ای این رژیم بعنوان تهدیدی واقعی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی می بایست در دستور کار آژانس باقی بماند. 
در این نشست نماینده کویت نیز به نمایندگی از کشورهای عضو گروه عرب با قرائت بیانیه ای ضمن محکوم کردن برنامه هسته ای اسراییل اعلام کرد که موضوع را در دستورکار کنفرانس عمومی آژانس در ماه شهریور قرار خواهد داد. علاوه بر ایران این موضوع مورد حمایت برخی دیگر از اعضای عدم تعهد نیز قرار گرفت. در مقابل  اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس با حمایت از رژیم صهیونیستی از طرح این موضوع در نشست شورای حکام انتقاد کردند.

پربیننده ترین خبرها