حزب‌الله: عربستان همیشه پای ثابت توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است

حزب‌الله: عربستان همیشه پای ثابت توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است
جمعه 18 خرداد 1397 - 00:45

رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان از همدستی عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی و آمریکا برای اشغال مناطق سوریه و فلسطین خبر داد و گفت: واشنگتن الحاق جولان به فلسطین اشغالی را به رسمیت خواهد شناخت.

العالم-لبنان

سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان گفت که روز جهانی قدس امسال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که برخی در جهان عرب می‌گویند دیگر قدس اولویت آن‌ها نیست.

او در گفت‌وگو با وبگاه خبری «العهد» تصریح کرد که گروه‌هایی عربی‌ وجود دارد که آشکارا از رها کردن قدس و فلسطین سخن می‌گویند و عربستان سعودی به «معامله قرن» نیاز نداشت تا اعلام کند که از قدس دست کشیده، بلکه این کشور در اصل همیشه پای ثابت در نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است، نقشه‌هایی که هدف آن‌ها، ضربه زدن به منطقه و مقدسات مسلمانان از جمله فلسطین و قدس است.

صفی الدین به تلاش‌های رژیم صهیونیستی جهت ملحق کردن بلندی‌های جولان اشغالی سوریه به فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت که صهیونیست‌ها برای این کار برنامه مشخصی دارند و اطلاعات و اسناد به دست آمده، وجود چنین برنامه‌ای را تأیید کرد و آمریکایی‌ها به اسرائیلی‌ها وعده داده‌اند که الحاق جولان به رژیم صهیونیستی را به رسمیت خواهند شناخت.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ادامه داد، «این مسئله نه تنها سیاسی یا تبلیغاتی نیست بلکه واقعیتی بوده و نتانیاهو، [نخست وزیر رژیم صهیونیستی] به صراحت از آن سخن می‌گوید و برای آن برنامه‌ای وضع شده است؛ صهیونیست‌ها به دنبال لحظه مناسبی برای الحاق جولان و تثبیت آن به عنوان بخشی از این رژیم صهیونیستی هستند».

او در مورد محور مقاومت نیز گفت که این محور واحد، یکپارچه‌ و قوی است که به قدرت بزرگی به نام جمهوی اسلامی ایران تکیه زده است.

صفی الدین در مورد راز قدرت ایران گفت: «راز قدرت ایران، حق بودن این کشور است؛ ایران کشور مظلومی است که از حق قانونی و طبیعی خود دفاع می‌کند؛ راز قوت ایران در این است که به رهبری شجاع و قوی تکیه کرده که از مردم و حقوق آن تا آخرین نفس دفاع می‌کند. راز قدرت ایران انسجام ملت ایران پشت سر رهبری خود است».

او در مورد رودیدادهای اخیر اردن نیز گفت که آنچه در این کشور در حال اتفاق است، بدون شک پیامدهای سیاست بدی است که برخی از کشورهای منطقه است که که در پیش گرفته و خواهان این هستند که با اعمال فشار به همه کشورهای منطقه، آن‌ها از مسائل خود به نفع معامله قرن یا اولویت‌های آمریکا و رژیم صهیونستی چشم پوشی کنند.

اصطلاح «معامله قرن» برای اولین بار از سوی رئیس جمهوری مصر در سفری که به آمریکا داشت، استفاده شد؛ براساس این معامله که با موافقت کشورهای عربی همراه بوده، کرانه باختری فلسطین ملحق به فلسطین اشغالی خواهد شد و کشور فلسطین در منطقه نوار غزه و بخش‌هایی شبه جزیره سینا تشکیل خواهد شد و بدین ترتیب، مسئله بازگشت آوارگان فلسطین به سرزمین خود به کل منتفی خواهد شد.

فارس

 

پربیننده ترین خبرها