آغاز تظاهرات روز جهانی قدس در بحرین

آغاز تظاهرات روز جهانی قدس در بحرین
جمعه 18 خرداد 1397 - 10:28

بحرینی ها طبق معمول هر سال خود در روز جهانی قدس، از نخستین ساعت های صبح امروز جمعه، به رغم آماده باش نیروهای امنیتی این کشور و استقرار خودروهای نظامی تظاهرات خود را در مناطق مختلف آغاز کرده اند.

العالم - بحرین

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی بر پایبندی خود به آرمان و مقدسات فلسطین اعلام کرده و اقدام حکومت بحرین در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارهای اصلی امسال با تأکید بر حق بازگشت و پایبندی به آرمان قدس به عنوان پایتخت ابدی کشور فلسطین بر روی آنها نقش بسته بود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین با سردادن شعارهایی، همبستگی خود را با آیت الله شیخ عیسی قاسم که از دو سال پیش در بازداشت است اعلام کردند.

این تظاهرات صبح امروز در مناطق المالکیه، النبیه صالح، مصلی، کرباباد و النویدرات آغاز اما با استفاده از گازهای سمی سرکوب شد.

این تظاهرات در حالی برگزار می شود که تمام فعالیت ها و اقداماتی که در حمایت از آرمان فلسطین در بحرین برگزار می شوند از سوی محافل رسمی تحت فشار شدید هستند؛ حکومت بحرین از دو سال پیش در بازداشت خانگی است و اجازه اقامه بزرگترین نماز جمعه بحرین را ندارد. حکومت آل خلیفه همچنین مانع ورود امام جماعت به مسجد جامع امام صادق علیه السلام در منطقه الدراز را نمی دهند.

منبر مسجد جامع امام صادق علیه السلام همیشه مواضع ثابتی در حمایت از مسأله فلسطین و رد تمام اشکال عادی سازی روابط و خالی کردن پشت ملت فلسطین داشته است.

حکومت بحرین همچنین "مجید المشعل"، رئیس شورای اسلامی علمایی و شیخ علی سلمان، رهبر مخالفان بحرینی را بازداشت کرده است؛ این دو نفر از حامیان اصلی مسأله فلسطین در بحرین هستند.

208

پربیننده ترین خبرها