فیسک: خروج ناظران از سوریه برای نابودی این کشور است

فیسک: خروج ناظران از سوریه برای نابودی این کشور است
يکشنبه 29 مرداد 1391 - 13:11

ستون نويس و تحليل‌گر برجسته انگليسي در تازه‌ترين يادداشت خود در مورد تحولات سوريه طرح خارج کردن ناظران سازمان ملل متحد از اين کشور پرداخته و آن را توطئه‌اي جديد عليه اين کشور برشمرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رابرت فيسك در گزارشي با عنوان "ناظران سازمان ملل، سوريه را به حال خود رها كرده‌اند" در شماره روز يكشنبه روزنامه "اينديپندت" چاپ لندن نوشت: عقب نشيني ناظران بين‌المللي از سوريه زمينه را براي گسترش اسلحه سنگين دراين كشور فراهم مي‌كند.

بر اساس نوشته فیسک، مسوول هيات ناظران سازمان ملل در دمشق روز شنبه به ماموريت خود پايان داد و مدعي شد كه سازمان ملل سوريه را رها نخواهد كرد .

رابرت فيسك ابراز عقيده كرد هر زمان كه ناظران سازمان ملل از منطقه‌اي در خاورميانه عقب نشيني مي‌كنند، فاجعه‌اي در آن منطقه رخ مي‌دهد و به عنوان مثال عقب نشيني بازرسان تسليحاتي سازمان ملل از عراق در سال 2003 از عراق، حمله نيروهاي آمريكايي و انگليسي را به آن كشور در پي داشت .

رابرت فيسك در گزارش خود مي‌افزايد، بر عكس آنچه واشنگتن مي‌انديشد، به نظر نمي‌رسد كه بشار اسد درصدد خروج از قدرت باشد و بسياري از شهروندان سوريه با پيگيري مطبوعات و مشاهده تلويزيون رسمي كشور، شاهد مقاومت نظام بشار اسد هستند و در مطبوعات، اخبار مصادره اسلحه گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه و مقابله نيروهاي ارتش سوريه با تروريست‌هايي را مي‌خوانند كه شهروندان را به قتل مي‌رسانند.

به گفته رابرت فيسك، ژنرال "بابکر گاي" رئيس هيات ناظران سازمان ملل درپاسخ به سوالي درباره شكست ماموريتش در سوريه، گفت: ادامه فعاليت سازمان ملل در سوريه وي را آرام مي‌كند.

اما به عقيده رابرت فيسك به جز يك دفتر و تيمي ده نفره، ديگر هيچ اثري از سازمان ملل در سوريه وجود ندارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها