مسأله فلسطین محور وحدت اسلامی و انسانی + فیلم

جمعه 18 خرداد 1397 - 15:38

مصطفی رنجبر شیرازی، رئیس مرکز مطالعات عربی در انجمن فرهنگ اسلامی گفت مسأله فلسطین همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسأله تاکتیک یا استراتژی سیاسی نیست بلکه مسأله عقیدتی و قلبی و ایمانی است و لذا هیچ فاصله ای بین ما و ملت فلسطین وجود ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی گفت فلسطین امروز به یک ملت و یک سرزمین تعلق ندارد حتی مختص ملت های عرب هم نیست. امروز ترامپ سعی می کند سفارت آمریکا را به قدس شریف منتقل کند و با این کار همه جهانیان را علیه سلطفه جویی و استکبار برانگیخت.

وی افزود: محور سه گانه شرارت یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی اساس فتنه در کل جهان هستند.

شیرازی گفت مسأله فلسطین امروز محور وحدت جهان اسلام و انسانیت است. این مسأله همواره وجود دارد تا زمانی که رژیم صهیونیستی از صفحه وجود محو شود. به طور قطع فلسطین آزاد خواهد شد و به اهلش بر خواهد گشت تنها راه حل مسأله فلسطین، مقاومت و مبارزه است و اگر فلسطین نبود ما متحد نمی شدیم. رابطه محکم و عمیقی بین ملت های فلسطین و ایران وجود دارد؛ ما با ملت های مقاوم هستیم و به انها کمک می کنیم ما به همه ملت های مظلوم کمک می کنیم.

عبد الله یولیو، رئیس کلیسای رم کاتولیک از رام الله هم گفت: ما هنوز در مسیر طولانی خود برای آزادسازی قدس هستیم این راه راه فداکاری و انقلاب ملت مظلوم فلسطین است علیه ظالم. اگر بدانیم چگونه فداکاری کنیم می توانیم به اهداف خود برسیم.

در همین راستا دکتر عمر شلح، از رهبران جنبش جهاد اسلامی هم گفت که فلسطین بخشی از تکلیف شرعی در قلب و عقل همه آزادگان جهان است و این روز مبارک از ماه مبارک رمضان روزی برجسته و خاص است که در مناسبت ها و مفاهیم متعدد دردناکی در خود دارد. شلح افزود اگر سقوط اندلس "اسپانیا" و سقوط خلافه ضربه های بر بال امت اسلامی بودند، سقوط قدس خنجری در قلب جهان اسلام خواهد بود.

شلح در ادامه خاطرنشان کرد که قدس اختصاص به فلسطینی ها ندارد بلکه به کل مسلمانان و آزادگان مربوط است و امروز روز خاصی است چون به قرارداد معامله قرن می گوید که این قرارداد محکوم به فناست و قدس در آب و غذا و نفس و هوای هر کودک و نوجوان در فلسطین و در سراسر جهان جاری است.

208

پربیننده ترین خبرها