روز جهانی قدس در دمشق+ویدیو

جمعه 18 خرداد 1397 - 15:21

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد مردم بنا به دعوت گروه های فلسطینی و احزاب امروز از صبح در تظاهرات روز جهانی قدس در دمشق شرکت کردند؛ شخصیت های سیاسی و اسلامی هم در این تظاهرات حضور داشتند.

العالم - سوریه

حسین مرتضی در گزارش خود گفت که شرکت در تظاهرات روز جهانی قدس مهر تأییدی است بر حق بازگشت فلسطینی ها و حساسیت مرحله ای که مسأله فلسطین به دلیل تصمیم اخیر ترامپ در حال عبور از آن است. در این تظاهرات سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و نیز احمد جبریل، دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین و حزب بعث سوریه سخنرانی خواهند کرد.

خبرنگار العالم با اشاره به شمار زیاد شرکت کنندگان در تظاهرات روز جهانی قدس گفت امسال اولین سالی است که دمشق به طور کامل از تروریسم در امان است.

احمد جبریل، دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در خارج نیز با تأکید بر ادامه مقاومت به تمام اشکال خود از جمله مبارزه مسلحانه، خاطرنشان کرد که وحدت ملی و حمایت و پشتیبانی کشورهای اسلامی و عربی از فلسطین اهمیت بسیاری دارد.

وی این تظاهرات را پاسخی به تصمیم مجرمانه ترامپ دانست و گفت ما می دانیم که این تصمیم اجرایی نخواهد شد و ملت های عرب و مسلمان این توطئه را خنثی خواهند کرد و "معامله قرن" برای همیشه شکست خواهد خورد.

ابو مجاهد، از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز گفت مردمی که امروز در دمشق به خیابان ها آمده اند در واقع می گویند که فلسطین قبله مجاهدان و مسأله فلسطین مسأله اصلی جهان اسلام است.

وی خواستار همبستگی با ملت فلسطین برای احقاق خود شد.

وی گفت که جنبش جهاد به عهد خود پایبند است و پاسدار خون شهداست و هیچ کوتاهی در حق ملت فلسطین نخواهد کرد؛ حکومت فلسطین باید از تمام طرح های صلح با رژیم صهیونیستی از جمله توافق اسلو خارج شود زیرا این توافقنامه حقارت بار است در عوض باید از محور مقاومت حمایت شود چون مقاومت تنها راه حفظ وحدت ملت فلسطین و آزادی کامل اراضی فلسطین است.

تظاهرات روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنا به فرمان امام خمینی در شهرها و مراکز استان برگزار می شود.

208

پربیننده ترین خبرها