در گفتگو با العالم؛

سفیر ایران در سوریه: وظیفه ما حمایت از مقاومت تا آزادی قدس است

جمعه 18 خرداد 1397 - 22:22

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه تاکید کرد که وظیفه ما حمایت از مقاومت تا آزادسازی قدس شریف است.

العالم - سوريا

"جواد ترک آبادی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در حاشیه شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت وگو با خبرنگار العالم در سوریه تصریح کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر دمشق بیانگر موضع ثابت سوریه در محور مقاومت مبنی بر مقابله با رژیم صهیونیستی، امپریالیسم و آمریکا است.

وی افزود: این موضع، تداوم موضع تاریخی حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه است که اکنون بشار اسد رئیس جمهور سوریه آن را ادامه می دهد.

سفیر ایران تصریح کرد: این موضع که آن را در جریان راهپیمایی امروز شاهد هستیم؛ تداوم هم پیمانی، همیاری و همکاری با سوریه است.

وی افزود: این هم پیمانی، همیاری و همکاری با سوریه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در طول چهار دهه گذشته ادامه داشته است.

سفیر ایران تصریح کرد: این هم پیمانی تداوم دارد و پیروز است و امروز سوریه، روزهای پیروزی خود را سپری می کند. سوریه در برابر توطئه ای که صهیونیسم جهانی و اسرائیل علیه این کشور کشیدند، پیروز شد و این یپروزی، متعلق به محور مقاومت و دو کشور است.

ترک آبادی تصریح کرد: حمایت از مقاومت وظیفه ما است و جزئی از روح قانون اساسی ایران به شمار می رود.

وی افزود: این (حمایت از مقاومت) اعتقاد راسخ ما به مسائل برحق ملت ها در هرکجا، حق ملت فلسطین بر سرزمین و مقدسات خود و حق امت اسلامی بر قدس شریف است.

سفیر ایران گفت: ما به موضع خود تا آزادسازی مقدسات و اینکه ملت فلسطین در اتخاذ تصمیم و بازگشت فرزندانش به میهن خویش آزاد باشد، پایبند خواهیم ماند.

وی تاکید کرد: پیروزی هایی که در سوریه بدست می آید، پیروزی های بسیار مهم و تاریخی علیه توطئه های استکبار جهانی و آمریکا و اسرائیل است. این پیروزی ها دستاورد جدیدی برای مقاومت است که با توطئه ها در همه جا روبرو است.

ترک آبادی تاکید کرد: پیروزی های بدست آمده و پیروزی هایی که در آینده بدست می آید؛ تداوم مسیر آزادسازی قدس است.

6

پربیننده ترین خبرها