الشامی: انفجار عدن برای تحت الشعاع قرار دادن روز قدس بود

الشامی: انفجار عدن برای تحت الشعاع قرار دادن روز قدس بود
يکشنبه 29 مرداد 1391 - 18:43

صعده (العالم) - عضو دفتر سياسي جنبش حوثي‌ها، تشديد ناآرامي‌ها در يمن را ناشي از دخالت‌هاي آشكار خارجي به ويژه دخالت هاي آمريكا در اين كشور دانست.

 

" ضيف الله الشامي " روز يكشنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم، با بیان اینکه موضوع دخالت‌هاي خارجي در يمن بي‌پايه و اساس نيست بلكه شواهد و دلايل واضح و ملموسي براي دخالت خارجي‌ها در امور يمن و نيز ديگر كشورهاي عربي و اسلامي وجود دارد، افزود: دخالت هاي آمريكا و غرب باعث شده است كه امت عربي با يكديگر درگير شوند و ملت هاي عرب با اوضاعي فاجعه بار روبرو شوند.

 

وي با اشاره به تلاش هايي كه در يمن براي ضربه زدن به انقلاب مردم اين كشور و سركوب آن درنتيجه دخالت هاي آمريكا صورت مي گيرد ، افزود انقلاب مردم يمن به نفع آمريكا و حاميان اين كشور نيست.

 

اين سياستمدار يمني تصريح كرد آنها براي ناكام گذاشتن هر تلاشي عليه طرح آمريكا و رژيم صهيونيستي تلاش مي‌كنند و از اين رو است كه مي‌بينيم آنان در هر مناسبت و فرصتي كه انقلاب يمن به اهداف خود نزديك مي‌شود، از طريق عوامل خود به مشكل تراشي اقدام مي كنند.

 

وي تصريح كرد انفجاري كه ديروز در استان عدن در جنوب يمن روي داد، با هدف منحرف كردن افكار عمومي از تجمع مردم در روز جهاني قدس بود زيرا كه ساكنان استان عدن و به طور كلي مردم يمن با تظاهرات گسترده در مناسبت روز جهاني قدس شركت كردند و از دروغ كساني كه تلاش مي‌كنند تا با داعيه دفاع از قدس و به نام جمعيت‌هاي به اسم قدس و مسجدالاقصي اموال مردم را سرقت كنند، پرده برداشت.

 

الشامي ادامه داد: طرح شوراي همكاري خليج فارس با نظارت آمريكا بر مردم يمن تحميل شد و طرف هايي كه اين طرح را امضا كردند ، اين اقدام را در راستاي خدمت به منافع آمريكا انجام دادند.

 

وي تصريح كرد سازمان اطلاعات آمريكا قبلا" از اين افراد كه از عوامل رژيم سابق هستند ، استفاده كرده بود ؛ اين ها افرادي هستند كه لباس انقلاب را پوشيده و زمام امور را دردست گرفته اند و تلاش مي كنند تا از واقعيتي كه يمن درنتيجه سياست هاي شكست خورده آنان و وابستگي آن ها به طرح آمريكا با آن مواجه شده است ، فرار كنند.

 

19-17:06

 

پربیننده ترین خبرها