تظاهرات روز جهانی قدس در دوبلین برگزار شد

تظاهرات روز جهانی قدس در دوبلین برگزار شد
شنبه 19 خرداد 1397 - 00:08

مراسم روز جهانی قدس روز جمعه با حضور گستردهمسلمانان مقیم ایرلند در شهر دوبلین برگزار شد.

العالم-اروپا

این مراسم با اقامه نماز جمعه در حسینیه اهل البیت (ع) دوبلین آغاز شد و سپس شرکت کنندگان با دست داشتن پلاکارد و سردادن شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم اشغالگر قدس در خیابان اصلی شهر دوبلین تظاهرات کردند.

در این مراسم به ترتیب سفیر جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام 'حر شبیری' از علمای پاکستانی مقیم ایرلند، امام جماعت حسینیه الزهرا (س)، امام جمعه سابق شهر بستون آمریکا، مدیر تشکیلات همبستگی دینی شهر دوبلین و دبیر رسانه های گروهی ایرلند به سخنرانی پرداختند.

جواد کچوئیان سفیر جمهوری اسلامی ایران درابتدای این مراسم از حضور گسترده مسلمانان مقیم ایرلند قدردانی و سپس با قرائت بخش هایی از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و فراز هایی از پیام مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص موضوع فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی، اهداف برگزاری روز قدس در جهان را برشمرد و گفت: روز قدس؛ روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روز قیام مستضعفان علیه مستکبران است.

وی افزود: ما در اینجا گرد هم آمده ایم تا دراعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و بی عدالتی موجود در جهان و محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس؛ یکبار دیگر همبستگی قاطع خودمان را با فلسطین و مردم آن اعلام نماییم.

سفیر کشورمان همچنین گفت: اگر چه امروز منطقه خاورمیانه با دو چالش بسیار مهم افراط گرایی و تروریسم مواجه است اما این امر نباید موجب به فراموشی سپرده شدن موضوع فلسطین شود.

کچوئیان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تا کنون برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و زنده نگهداشتن روزجهانی قدس هزینه های سنگین سیاسی و اقتصادی پرداخت کرده، اما مصمم است به حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین تا استقرار یک دولت مستقل فلسطینی و بازگشت تمامی آوارگان به کشورشان ادامه دهد.

وی اضافه کرد: مبارزه با رژیم غیر مشروع اسرائیل و اشغالگر قدس و مقابله با تروریسم و افراط گرایی از اهداف اولویت دار جمهوری اسلامی ایران است.

سپس حجت الاسلام والمسلمین 'حر شبیری' امام جماعت مرکز اسلامی الزهراء (س) در سخنانی اظهار داشت: یکی از توفیقات ماه مبارک رمضان ایستادگی در مقابل باطل و شیطان است. اسرائیل یکی از مهمترین شیاطین امروز دنیا است. اسرائیل موجودیت نا مشروعی است و نزدیک به 70 سال است که سرزمین فلسطین را اشغال کرده است. همانطور که رهبر عزیز ما فرمودند این دولت جعلی است و در آینده نزدیک از بین خواهد رفت و برای همیشه از صفحه تاریخ محو خواهد شد؛ زیرا هیچ باطلی برای همیشه باقی نمی ماند.

وی در ادامه افزود: روز قدس متعلق به همه مردم دنیا است و تنها به مسلمانان اختصاص ندارد. هر کسی که طرفدار عدالت و مخالف ظلم است؛ روز قدس به او تعلق دارد.

'آدنینان رونان تاینون' دبیر رسانه های گروهی ایرلند نیز دراین مراسم ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین گفت: اسرائیل زاده ترور است و کشتار مردم بی دفاع فلسطین و بویژه جنایت اخیر در غزه توسط این رژیم نشان از خوی جنایتکار آن است. کشتار مردم فلسطین و سوریه توسط اسراییل و مردم یمن توسط سعودی از یک جنس است.

'آدنینان کریستی' مدیر تشکیلات همبستگی دینی شهر دوبلین نیزطی سخنانی حمایت و همبستگی مردم ایرلند را از مردم فلسطین اعلام داشت.

در حاشیه مراسم فوق تابلو نقاشی های مبارزات مردم فلسطین که توسط یک هنرمند ایرلندی به نمایش گذاشته شده بود مورد توجه و استقبال فراوان قرار گرفت.

ایرنا

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها