کشته شدن 18 نفر بر اثر انفجار در ادلب سوریه

کشته شدن 18 نفر بر اثر انفجار در ادلب سوریه
شنبه 19 خرداد 1397 - 06:36

پایگاه خبری 'عنب بلدی' وابسته به مخالفان سوریه جمعه شب اعلام کرد که انفجار در شهرک زردنا در استان ادلب دست کم 18 کشته و 70 زخمی برجای گذاشت.

العالم-سوریه

پایگاه خبری مزبور یکی از پایگاه های خبری وابسته به مخالفان سوریه است که انفجار به وقوع پیوسته در شهرک زردنا در حومه شمال شرق ادلب را به بمباران بمب افکن های روسی نسبت داده است.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای که خبرگزاری ریانووستی آن را منتشر کرد، ادعای برخی رسانه های مخالف سوری مبنی بر بمباران منطقه زردنا در استان ادلب سوریه را که بر اثر آن شماری از ساکنان محلی کشته شده اند، رد کرد و آن را بی اساس خواند. 
برخی رسانه ها به نقل از مرکز رصد حقوق بشر در سوریه و گروه کلاه سفیدها اعلام کردند که هواپیماهای نظامی روسیه منطقه زردنا در استان ادلب سوریه را بمباران کردند.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد: ادعای مرکز رصد حقوق بشر سوریه مستقر در لندن و گروه کلاه سفیدها مبنی بر بمباران منطقه مسکونی زردنا در استان ادلب از سوی هواپیماهای روسی بی اساس است و با واقعیت مطابقت ندارد. 
گروه های زیاد تروریستی از هشتم فروردین ماه 1394 با اشغال استان ادلب بر 98 درصد این استان تسلط دارند؛ حضور گروه های تروریستی مختلف با عقاید متفاوت تاکنون منجر به درگیرها و کشتارهای فراوان در بین تروریست ها شده است.
استان ادلب سوریه به جز شهرک های فوعه و کفریا در کنترل تروریست ها قرار دارد. شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه (هم مرز با ترکیه) ازسوی تروریست های تکفیری٬ از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) به اشغال تروریست ها درآمده است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها