روسای جمهوری ایران و پاکستان در چین دیدار کردند

روسای جمهوری ایران و پاکستان در چین دیدار کردند
شنبه 19 خرداد 1397 - 09:16

رئیس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هجدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای به چین سفر کرده است، امروز (شنبه ) در محل اقامت خود با رییس جمهوری پاکستان دیدار کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

"حسن روحانی" و "حسین ممنون" روسای جمهوری دو کشور در این دیدار بر توسعه و تقویت روابط سیاسی و اقتصادی تاکید و در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف بحث و گفت و گو کردند.
رییس جمهوری اسلامی ایران با دعوت "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین و به منظور شرکت و سخنرانی در هجدهمین نشست سازمان همکاری های شانگهای، به چین سفر کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی صبح روز جمعه (18 خرداد ماه) با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری و با همراهی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی از فرودگاه مهرآباد تهران عازم چین شد.
کشورهای چین، روسیه، هند، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان عضو سازمان همکاری شانگهای هستند و ایران به عنوان عضو ناظر در این سازمان حضور دارد.

دیدار با رییس جمهوری روسیه، افغانستان، مغولستان و نخست وزیر هند نیز از دیگر برنامه های رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر سه روزه به چین است. 
در نشست سازمان همکاری شانگهای که روزهای شنبه و یکشنبه 19 و 20 خرداد در "چینگ دائو" واقع در استان "شاندونگ" در شرق چین برگزار می شود رهبران و سران 8 کشور عضو و 4 کشور ناظر و همچنین مسئولان سازمان‌های بین المللی حضور دارند. روحانی شامگاه یکشنبه "چینگ دائو" را به مقصد تهران ترک می کند. 

پربیننده ترین خبرها