مسکو: مقاومت داعش در سوریه تنها در مناطق تحت کنترل آمریکا ادامه دارد

مسکو: مقاومت داعش در سوریه تنها در مناطق تحت کنترل آمریکا ادامه دارد
شنبه 19 خرداد 1397 - 15:12

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارشی درباره اوضاع سوریه اعلام کرد که مقاومت تروریست‌های داعش در این کشور غرب آسیا صرفا در مناطق تحت کنترل نیروهای آمریکا ادامه دارد.

العالم _ اروپا

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه تأکید کرد، اوضاع مردم سوریه در «التنف» و «الرقه» که تحت کنترل نیروهای آمریکاست، فاجعه‌بار است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته است، مقاومت داعش در سوریه تنها در مناطق تحت کنترل آمریکا ادامه دارد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا اخیرا گفته بود که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با کمک روسیه و ایران شاهد یک فاجعه در میان مردمش در سوریه است. وی همچنین مدعی شده بود که «یورهای دموکراتیک سوریه تنها سازمانی هستند که در این کشور قادر به مقابله با داعش هستند».

بر اساس این گزارش، کوناشنکوف ادامه داد: «در خصوص اوضاع فعلی در سوریه، ما به رئیس پنتاگون پیشنهاد می‌دهیم که نقشه‌ای را که اوضاع این کشور را نشان می‌دهد مجددا بررسی کند. تمام بخش‌هایی که تحت مقاومت تروریست‌های داعش در سوریه است، صرفا مناطقی است که در کنترل نیروهای آمریکا بوده است».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد که اظهارات متیس درباره اوضاع سوریه مقامات دفاعی روسیه را بهت‌زده کرده است.

وی همچنین ادامه داد، تقویت نیروهای داعش در سوریه تنها به دلیل غفلت جنایتکارانه آمریکا و ائتلاف بین‌المللی در این کشور غرب آسیا ممکن شده است.

این مقام نظامی روس تصریح کرد: «واشنگتن در تمام این مدت روی تأمین مالی و انتقال تسلیحات نظامی به معارضان سوریه تمرکز کرده بود. اگرچه حجم زیادی از تسلیحات آمریکایی در اختیار تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره قرار گرفت که آنها نیز همانند واشنگتن به دنبال براندازی دولت مشروع سوریه بودند».

فارس

پربیننده ترین خبرها