صدور 309 حکم بازداشت اداری از زمان تحریم دادگاه های رژیم صهیونیستی

صدور 309 حکم بازداشت اداری از زمان تحریم دادگاه های رژیم صهیونیستی
شنبه 19 خرداد 1397 - 18:43

مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد دادگاه های رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان تحریم دادگاه های اداری از سوی اسرای بازداشت اداری در پانزدهم فوریه گذشته، 309 حکم بازداشت اداری را صادر کرده اند که برخی از آن ها ، حکم های جدید وبرخی دیگر تمدید دوره های بازداشت قبلی است.

العالمفلسطین اشغالی

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی اعلام کرد دادگاه های رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان تحریم دادگاه های اداری از سوی اسرای بازداشت اداری در پانزدهم فوریه گذشته، 309 حکم اداری را صادر کرده اند که برخی از آن ها، حکم های جدید وبرخی دیگر تمدید حکم های قبلی است.

«ریاض الاشقر» سخنگوی رسانه ای مرکز مطالعات اسرای فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد  رژیم اشغالگر اسرائیل، همه قوانین و مقررات بین المللی را که با هدف کاهش استفاده از سیاست بازداشت اداری تصویب شده است، نادیده می گیرد و از آن به عنوان مجازات جمعی فلسطینی ها استفاده می کند.

وی افزود : رژیم اشغالگر اسرائیل بیش از 4 هزار حکم اداری را در سه سال گذشته صادر کرده است و از آغاز امسال تعداد حکم های اداری به 459 حکم رسیده است که بیشتر آن ها متعلق به اسرای آزاده است که بعد از تحمل چند سال اسارت در زندان های رژیم اشغالگر، دوباره بازداشت شده اند.

به گفته الاشقر، ادامه صدور حکم های بازداشت اداری برای اسرا با وجود محاکمه نشدن آنان و نیز در نبود وکلای مدافع ، دلیل جدیدی برای صوری بودن دادگاه های اداری رژیم اشغالگر اسرائیل است و نشان می دهد که سرویس های اطلاعاتی در پشت این دادگاه ها قرار دارند.

الاشقر افزود: سازمان زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل برای پایان دادن به تحریم دادگاه های اداری از سوی اسرای فلسطینی، به همه راه ها متوسل شده است که از جمله آن می توان به تهدید به جلوگیری از حضور آنان در دادگاه های استیناف به عنوان مجازاتی برای ادامه تحریم دادگاه های اداری از سوی آنان اشاره کرد.

الاشقر اظهار داشت که اسرای بازداشت اداری، بارها با اعتصاب غذا، اعتراض خود را تشدید کرده اند تا به طور کامل به رژیم اشغالگر فرصت رسیدگی به خواسته هایشان را بدهند.

وی تاکید کرد که اسرای بازداشت اداری به اقدامات خود در مبارزه علیه رژیم اشغالگر اسرائیل ادامه می دهند و درصورتیکه  مقامات رژیم اشغالگر به خواسته های آنان توجه نکنند، اعتراض خود را تشدید خواهند کرد.

الاشقر از جامعه بین الملل خواست که سکوت درقبال جنایت های مستمر رژیم اشغالگر علیه اسرای بازداشت اداری که عمر آن ها در زندان های رژیم اشغالگر هدر می رود، بشکند.

215

پربیننده ترین خبرها