توطئه اجرای سناریوی بنغازی در حلب

توطئه اجرای سناریوی بنغازی در حلب
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 13:55

فعال سياسي سوري با هشدار درباره توطئه جهت تکرار سناريوي بنغازي در حلب، گزارش‌ رسانه هاي غربي مبني بر قاچاق سلاح از کشورهاي عربي و غربي به سوريه را نوعي بازي عملياتي براي خدمت به منافع آمريکا و رژيم صهيونيستي دانست.

"شادی احمد" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: افشای اطلاعاتی از روزنامه "ساندی تایمز" در خصوص کمک تسلیحاتی غرب و کشورهای عربی به عناصر مسلح در سوریه، موضوعی قدیمی است که ماه ها و یا حتی سال‌ها ادامه داشته است.

وی با اشاره به دستگیری شمار بسیاری از نیروهای تابع کشورهای مختلف که برای جنگ و یا جاسوسی از توانایی های لجستیکی و نظامی ارتش سوریه به نفع رژیم صهیونیستی اعزام شده اند، تأکید کرد: اعتراف روزنامه انگلیسی به این موضوع نوعی بازی سیاسی است که در نهایت هدف از آن خدمت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است که با توطئه و همدستی رژیم‌های عربی صورت می گیرد.

شادی احمد ادامه داد: از جمله سناریوهایی که ضد سوریه طراحی شده، ایجاد منطقه پرواز ممنوع بود که با وتوی روسیه و چین ناکام ماند .. سناریوی دیگر ایجاد گذرگاه های امن برای عناصر مسلح در مناطق مرزی سوریه با حمایت نیروهای بین المللی و تحت عنوان حمایت از شهروندان است؛ همچنین موضوع سوم ایجاد منطقه حائل در مناطق مرزی کشور متخاصم سوریه است که در این راستا شهر حلب به دلیل هم مرز بودن با سوریه انتخاب شد .. در این میان بزرگترین طرح ضد سوریه، موضوع شهر حلب است.

وی افزود: دستگاه های اطلاعاتی غرب و آمریکا و ترکیه به شدت تلاش کردند تا شهر حلب را به منطقه ای حائل تبدیل کرده، و با جمع کردن عناصر مسلح در آن، حلب را به بنغازی جدید در سوریه تبدیل کنند.

 

7/20- 20:38 - tok

پربیننده ترین خبرها