رئیس امارات پس از غیبت بلندمدت در انظار عمومی دیده شد

رئیس امارات پس از غیبت بلندمدت در انظار عمومی دیده شد
شنبه 19 خرداد 1397 - 22:55

'خلیفه بن زاید' رئیس تشریفاتی امارات متحده عربی که به دلایل نامعلوم، طی پنج سال تنها دو بار در انظار عمومی دیده شده است، پس از غیبتی پنج ماهه بار دیگر تصویرش با مقام های اماراتی منتشر شد.

العالم - آسیا

به تازگی تصاویری از رئیس امارات در شهر 'ایوان' (شمال شرق) فرانسه منتشر می شود که وی با مسولان اماراتی در این شهر دیدار کرده است.

از سوی دیگر منابع محلی اماراتی گزارش دادند: 'حامد بن زاید آل نهیان' رئیس دیوان ولیعهد امارت نشین ابوظبی و 'محمد بن خلیفه' عضو شورای اداری این امارت به همراه «عمر بن زاید آل نهیان' معاون هیات امنای موسسه خیریه 'زاید بن سلطان' با خلیفه در فرانسه دیدار کردند.

امارات در چند سال گذشته بدون ذکر جزئیات از هدف و دلیل سفر خلیفه بن زاید به بیرون از مرزهای این کشور، بارها اعلام کرد که وی ابوظبی را ترک کرده است.

رئیس 70 ساله امارات متحده عربی از 24 ژانویه 2014 ( 4 بهمن 1392) که سکته مغزی کرد از شرایط جسمانی خوبی برخوردار نیست.

وی در طول این سال ها به جز در مراسم عید فطر در 25 ژوئن 2017 ( 6بهمن 95 ) و فوت مادرش در 29 ژانویه 2018 ( 9 بهمن96) در هیچ مراسم و فعالیت رسمی حضور نداشته است.

خلیفه بن زاید آل نهیان که از 3 نوامبر 2004 (13 آبان 83) ریاست دولت امارات را به دست گرفت، درپی سکته مغزی اش، در این کشور با سکوت رسانه‌ای رو به روست و عملاً تمام قدرت در این کشور در دست 'محمد بن زاید' ولیعهد و برادر کوچکترش قرار دارد.

پیشتر حتی گزارش هایی منتشر شد که وی پس از سکته مغزی و بستری شدن در بیمارستان در سال 2014، توسط محمد بن زاید برادر کوچکترش در بازدشت خانگی قرار دارد. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها