در واکنش به بازشماری دستی آرای انتخابات؛

حزب بارزانی نسبت به آشوب در عراق هشدار داد

حزب بارزانی نسبت به آشوب در عراق هشدار داد
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 14:30

در ادامه اعتراضها به بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی عراق، حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی با صدور بیانیه ای، این اقدام را در راستای ایجاد هرج و مرج و آشوب در این کشور عنوان کرد.

العالم ـ عراق

این حزب در بخشی از بیانیه خود تاکید کرده که اقدامات غیرقانونی پارلمان علیه خواست و اراده مردم و کردستان عراق بوده و سرآغازی خطرناک برای آشوب در کشور خواهد بود.
حزب دمکرات کردستان عراق در ادامه بیانیه خود از پارلمان عراق خواست، نسبت به تجدید نظر در این تصمیم اقدام کند که اگر چنین اتفاقی نیافتد، این حزب به همراه بسیاری از احزاب عراقی واکنش نشان خواهند داد.
این حزب تاکید کرد که اقدامات پارلمان عراق با بهره گیری از فضای اعتراض چند گروه سیاسی زمینه تشدید بحران سیاسی را افزایش داده و باعث خلاء سیاسی خواهد شد.
این در حالی است که احزاب معترض به حاکمیت در کردستان عراق از اقدام پارلمان این کشور استقبال کرده و اظهار امیدواری می کنند که با تصمیم جدید پارلمان عراق، نتایج انتخابات در منطقه کردستان تغییر کند.
این احزاب بر این باور هستند که دو حزب حاکم در منطقه کردستان عراق در نتایج انتخابات پارلمانی در منطقه کردستان دست به تقلب زده اند.
به گزارش ایرنا، انتخابات پارلمانی عراق در 22 اردیبهشت ماه برگزار شد که در پی اعلام نتایج شماری از احزاب با برجسته کردن موضوع تقلب در انتخابات آن را به صحن مجلس این کشور کشانده و رای به منحل کردن کمیسیون عالی انتخابات و بازشماری دستی آرا دادند.

پربیننده ترین خبرها