حزب‌الله: غزه و اردن به خاطر مخالفت با "معامله قرن" مجازات می‌شوند/ عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل لکه ننگی در تاریخ اعراب است

حزب‌الله: غزه و اردن به خاطر مخالفت با
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 19:06

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با اشاره به اهداف خطرناک طرح موسوم به "معامله قرن" گفت که عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل لکه ننگی در تاریخ جهان عرب است.

العالم - لبنان

شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسمی در شهر جبشیت این کشور گفت: طرح موسوم به "معامله قرن" که عربستان در تلاش برای تحمیل آن است، به معنای از دست رفتن فلسطین و قدس، دادن مشروعیت به صهیونیست ها، چشم پوشی از حق بازگشت و اعتراف به یهودی بودن رژیم صهیونیستی است.

نقاب تزویر از چهره سعودی‌ها برافتاد

وی افزود: امروز نقاب ها از چهره برافتاده است. آنچه پنهانی بود امروز هویدا و علنی شده است. محمد بن سلمان (ولیعهد سعودی) از حق اسرائیل در موجودیت مشروع در فلسطین دم می زند. امروز نقاب های تزویر از چهره برافتاده و شاهد نزدیکی روابط عربستان و اسرائیل هستیم که خطری بزرگتر برای ملت فلسطین و مقدسات آنها به شمار می رود.

براساس وظیفه دینی، باید در کنار فلسطینی‌ها باشیم

شیخ نبیل قاووق گفت: فلسطین امروز از عادی سازی روابط عربتسان و اسرائیل رنج می برد و در آینده رنج بزرگتری را متحمل خواهد شد زیرا رژیم سعودی با تشویق و ارعاب برای تحمیل طرح موسوم به معامله قرن پافشاری می کند و هرکس مخالفت کند، مجازات می شود؛ همانطور که امرزو غزه و اردن مجازات می شود. در برابر این چالش ها باید براساس وظیفه دینی خود در کنار ملت فلسطین بایستیم تا بگوییم که سیاست عربستان در نزدیکی روابط با اسرائیل و توطئه علیه قدس، لکه ننگی در تاریخ اعراب است که هیچ ارتباطی با مسلمانان و اعراب و قداست حرمین شریفین ندارد.

فشار کشورهای عربی برای توقف راهپیمایی بازگشت

شیخ نبیل قاووق همچنین از فشار کشورهای عربی برای توقف راهپیمایی بازگشت خبر داد و گفت: امروز فشارهای عربی بویژه از جانب کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به فلسطینی ها وارد می شود که هدف از آن متوقف کردن راهپیمایی بازگشت است و نه فشار بر اسرائیلی ها جهت متوقف کردن قتل و جنایت علیه فلسطینی ها.

دخالت عربستان در تشکیل دولت لبنان

شیخ نبیل قاووق درباره تشکیل دولت لبنان گفت: هیچکس از شر سیاست عربستان در امان نبوده است و این سیاست همچنان تهدیدی مستقیم برای وفاق ملی لبنان و ثبات حیات سیاسی این کشور به شمار می رود. درست است که سعودی‌ها به ناتوانی خود در کنار زدن حزب الله و به حاشیه راندن آن اذعان کرده اند اما دخالت های خود را (در امور داخلی لبنان) متوقف نکرده اند. ریاض امروز در تشکیل دولت لبنان برای تضعیف کردن نقش مقاومت دخالت می کند که همین امر نیز باعث تاخیر در تشکیل دولت شده است. عربستان برای کسب سهم بیشستری برای فراکسیونی که نماینده خواست و اراده اش در لبنان است، فشار می آورد؛ اما حزب الله و جنبش امل در مسیر تسهیل بخشیدن به تشکیل دولت گام برمی دارند.

لبنان هرگز جزو محور عربستان نخواهد بود

وی در پایان گفت: عربستان با سیاست های خودش می خواهد لبنان را به بخشی از محور و سیاست های خودش تبدیل کند اما تاکید می کنم که لبنان عرصه دیکته ها، قیمومیت و سلطه سعودی‌ها نخواهد بود. لبنانی ها باید بدانند که خطرناکترین دخالت سعودی در مسیر تشکیل دولت لبنان این است که این امر وفاق ملی را تهدید و تشکیل دولت را به تاخیر می اندازد.

پربیننده ترین خبرها