ادعای رسانه‌های کره جنوبی:

رهبر کره شمالی ترامپ را برای دور دوم مذاکرات به «پیونگ‌یانگ» دعوت کرده است

رهبر کره شمالی ترامپ را برای دور دوم مذاکرات به «پیونگ‌یانگ» دعوت کرده است
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 07:49

رسانه‌های کره جنوبی به نقل از منابع آگاه مدعی شدند که رهبر کره شمالی از رئیس‌جمهور آمریکا دعوت کرده است که دور دوم مذاکرات را در ماه ژوئیه در «پیونگ‌یانگ» برگزار کنند.

العالم- آسیا 

طبق گزارش رسانه‌های کره جنوبی به نقل از منابع آگاه، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در آستانه دیدار روز سه‌شنبه (فردا) با رئیس‌جمهوری آمریکا در «سنگاپور»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را دعوت کرده است که دور دوم مذاکرات را در ماه ژوئیه در «پیونگ‌یانگ» برگزار کنند.

با اینحال، رسانه‌های دولتی کره شمالی روز دوشنبه (امروز) گزارش کردند گفت‌وگوهای آتی میان رؤسای جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی بر ایجاد روابط جدید میان دو کشور، ایجاد یک نظام محکم صلح و خلع سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره متمرکز خواهد بود.

بنا به گزارش خبرگزاری «کیودو» ژاپن، بسته به دستاوردهای مذاکرات میان ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور و نشست احتمالی در پیونگ‌یانگ، دور سوم مذاکرات میان کره شمالی و آمریکا احتمالاً در ماه سپتامبر در واشنگتن برگزار خواهد شد.

در همین حال، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که واشنگتن به خلع سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره متعهد است.

وی در یک پیام توییتری اینگونه نوشت: «....ما همچنان به خلع سلاح اتمی کامل، قابل تأیید و بدون بازگشت در شبه‌جزیره کره متعهد هستیم».

روز گذشته، هواپیمای حامل رئیس‌جمهور آمریکا وارد سنگاپور شد تا دو روز قبل از موعد برگزاری دیدار با رهبر کره شمالی وارد این کشور آسیایی شود.

اوایل روز گذشته نیز، هواپیمای شخصی رهبر کره شمالی وارد سنگاپور شد تا کیم جونگ اون قبل از دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا با مقامات این کشور آسیایی دیدار و گفت‌وگو کند.

پایگاه آمریکایی «آکسیوس» نیز همچنین در خبری به نقل از منابع آگاه و مطلع گزارش داده که رئیس‌جمهور این کشور «مایل» به بررسی احتمال ایجاد روابط رسمی با کره شمالی و افتتاح سفارت در پیونگ یانگ است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها