هیثم مناع تلاش‌های قطر و ترکیه را محکوم کرد

هیثم مناع تلاش‌های قطر و ترکیه را محکوم کرد
سه شنبه 31 مرداد 1391 - 10:01

رئيس هيئت هماهنگي ملي نيروهاي تغيير در خارج از سوريه اقدام قطر و تركيه را كه وهابي ها را براي كشتار سوري ها به سوريه اعزام مي كنند محكوم كرد.

هيثم مناع در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: مخالفت گروه‌های سیاسی در داخل سوریه مسلحانه نیست بلکه آنها به طور مسالمت‌آمیز مخالفت می‌کنند.

وی گفت: مخالفان در داخل داراي طرح ملي دمكراتيك مدني هستند كه هيچ وقت سلاح به دست نگرفته اند به جز افرادي كه داراي رويكردهاي ايدئولوژيك هستند.

مناع  عربستان ، قطر و تركيه را كه وهابي ها را براي كشتار سوري ها به سوريه اعزام مي كنند محكوم كرد.

وی تصریح کرد که يك مسئول سابق ناتو به او گفته است براساس برآوردهاي انگليس، بيش از 1600 تبعه خارجي در سوريه مي جنگند .

مناع تاكيد كرد: ورود افراد مسلح خارجي به داخل سوریه به اين معناست كه تركيه به آنها گذرنامه تقلبي سوري می‌دهد تا وارد کشور شوند و برای نابودی آن تلاش کنند. به همين علت، اين اقدام بايد متوقف شود زيرا كشور را نابود مي كند.

هيثم مناع اظهار داشت: 10 نفر از فرماندهان ارشد ارتش آزاد در داخل سوریه معتقدند كه عمليات نظامي بي فايده است و خواستار آتش بس از طريق دادن تضمين هاي بين المللي و حل و فصل مسالمت آميز بحران سوريه هستند.

وی گفت: بايد اقدامات عملي براي حل و فصل بحران سوريه از جمله آتش بس ، آزادي بازداشت شدگان سياسي و كمك رساني به شهروندان اتخاذ شود.

مناع افزود: گروه اخوان المسلمين و كساني كه خود را اسلامگرايان جديد مي نامند بايد موضع روشني در قبال مسئله اتباع خارجی که در سوریه می‌جنگند اتخاذ كنند. در غير اين صورت، آنها همدست این گروه‌ها و افراد هستند.

28/س22:43

 

پربیننده ترین خبرها