فرانس24: کره شمالی کارت هسته ای خود را رها نمی کند

فرانس24: کره شمالی کارت هسته ای خود را رها نمی کند
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 12:15

شبکه تلویزیونی فرانس24 در گزارشی پیرامون نشست پیش رو 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، گفت: کره شمالی کارت اهرم فشار هسته ای خود را رها نخواهد کرد.

العالم ـ آسیا

"روبرت پارسونز" (ROBERT PARSONS) سردبیر بخش امور بین الملل فرانس24 در تحلیل خود از این دیدار افزود: امید اندکی درباره این نشست می رود و دراین دور از مذاکرات نمی توان انتظار یک موفقیت بزرگ را داشت.
وی افزود: دراین دیدار برای ترامپ تنها یک چیز مورد توجه است، عاری سازی هسته ای و فقط عاری سازی هسته ای کره شمالی که باید دارای سه شرط دائمی بودن، قابل راستی آزمایی و غیر قابل بازگشت بودن باشد.
پارسونز ادامه داد: ترامپ خواهان حصول این شروط به فوریت است. این خواسته دور از انتظار است و فکر می کنم که اکثر ناظران واقع بین و حتی خود ترامپ هم از احتمال برگزاری چندین دیدار دیگر در این زمینه سخن گویند.
وی گفت: دراین مرحله بعید است که کره شمالی قوی ترین و مهم ترین کارت و اهرم فشار خود را که سلاح هسته ای است و مدت ها برای ساخت آن وقت صرف کرده، به دور افکند.
سردبیر بخش امور بین الملل فرانس24 افزود: رهبر کره شمالی تا جایی که بتواند این کارت را به امید کاهش تحریم ها و به رسمیت شناختن پیونگ یانگ نزد خود نگاه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه (20 خرداد ماه) برای دیدار دوجانبه با رهبر کره شمالی در تدابیر شدید امنیتی وارد پایگاه هوایی' لبار پایا' سنگاپور در جنوب شرق آسیا شد.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز روز گذشته پیش از دونالد ترامپ با یک فروند بوئینگ 747 ایرچاینا از طریق فرودگاه چانگی سنگاپور وارد این دولت- شهر آسیایی شد.
قرار است دیدار سران کره شمالی و آمریکا روز سه شنبه 22 خرداد (فردا) در جزیره سنتوزا در شهر کوچک سنگاپور در جنوب شرق آسیا برگزار شود.
ترامپ طی توئیتی در مورد این نشست نوشت: ظرف چند دقیقه اول مذاکره با کیم جونگ اون به این نتیجه می رسم که آیا پیونگ یانگ مذاکره کننده ای قابل اعتماد و اتکا می باشد یا خیر.
وی گفت در نشست با اون اقدامات سرکوبگرانه و نقض حقوق بشر در کره شمالی نیز مطرح خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ترامپ گفته بود که اون باید بداند که چه فرصت خوب و تکرار نشدنی برایش فراهم شده است.
مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا، جان بولتون مشاور امنیت ملی و سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید دونالد ترامپ 71 ساله را در دیدار با نخست وزیر سنگاپور همراهی کردند.
رهبران آمریکا و کره شمالی به عنوان دو دشمن از جنگ کره 53-1950، تاکنون با یکدیگر دیدار نداشته اند.

پربیننده ترین خبرها