ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد؛

اولین تونل زیردریایی عملیاتی حماس در حمله صهیونیست‌ها نابود شد

اولین تونل زیردریایی عملیاتی حماس در حمله صهیونیست‌ها نابود شد
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 12:45

مقامات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی می‌گویند در حملات هفته گذشته به نوار غزه، یک تونل زیردریایی متعلق به حماس را در ساحل غزه نابود کرده‌اند.

العالم _ فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد که یک تونل دریایی متعلق به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را نابود کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای مدعی شد این تونل که چندین متر زیر ساحل و به داخل دریا حفر شده بود، برای حضور بی‌سروصدای کماندوهای حماس در سواحل اراضی اشغالی استفاده می‌شد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» در این بیانیه آمده است که تونل مذکور، که اولین در نوع خود با یک خروجی زیر آب بود، در حملات هفته گذشته به نوارغزه در واکنش به پرتاب چند راکت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین نابود شد.

یک مقام ارشد نیروی هوایی این رژیم با بیان اینکه بخش اطلاعات نیروی دریایی مختصات این تونل را کشف کرد، گفت: «آنها تلاش کردند تا حرکت مخفیانه از خشکی به آب را امکان‌پذیر کنند تا بتوانند داخل اسرائیل حملاتی انجام دهند».

این تونل در سه کیلومتری مرز سرزمین‌های اشغالی حفر شده و دهانه خروجی آن زیر آب، چندین متر با ساحل غزه فاصله داشت و به تکاوران فلسطینی اجازه می‌داد بدون دیده شدن از طرف صهیونیست‌ها، عملیات کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی تخمین می‌زند غواصان حماس با تجهیزات پیشرفته‌ای که دارند می‌توانند در مدت زمان کوتاهی خود را به سرزمین‌های اشغالی برسانند و علیه پایگاه‌های اسرائیلی عملیات کنند.

پربیننده ترین خبرها