بن بست "مثلث شرارت"؛ مرگ رویای صهیونیستها

بن بست
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 14:35

اقدام کنگره آمریکا در خصوص بازپس گیری حق اعلام جنگ از ترامپ پس از خروج ننگین دولت آمریکا از برجام و به بن بست کشاندن مثلث شرارت "دونالد ترامپ، جان بولتون، مایک پمپئو" و حمایت اروپا از برجام، امیدها و رویاهای رژیم صهیونیستی برای تحریک جهانی و جنگ علیه ایران را بر باد داد.

العالم ـ گزارش

ادعای جاه طلبی ارتش صهیونیستی علیه ایران از مهمترین بحث هایی است که همواره نقل محافل تصمیم گیر مستقر در تل آویو بوده و مقامات این رژیم هر بار و در بازه های زمانی مختلف، با ایجاد یک جریان رسانه ای، بدان پرداخته اند. 
رژیم صهیونیستی جدای از دشمنی و کینه های همیشگی با جمهوری اسلامی ایران، طی سال های گذشته با طرح ادعای واهی، سعی داشته جامعه جهانی را علیه ایران تحریک کند. 
توافق هسته ای (برجام) و به سرانجام رسیدن مذاکرات میان ایران و 'گروه 1 + 5 ' در سال 1394 و تعهد تهران بر پایبندی به مفاد توافقنامه و استقبال جهانی از این امر، گرچه بهانه را از دست مقامات جنگ طلب رژیم صهیونیستی خارج کرد، اما حضور مستشاری ایران در سوریه و حمایت از جریان مقاومت، دستاویز دیگری برای تل آویو شد که همچنان بر طبل جنگ با ایران بکوبد. 
پیروزی "دونالد ترامپ" جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2017 میلادی، فرصتی تازه برای مقامات رژیم صهیونیستی فراهم ساخت که بازی جنگ طلبانه خود را با برگ واشنگتن و رییس جمهوری خودشیفته ای که در کارزار انتخاباتی از دشمنی با ایران دریغ نمی کرد، پیش ببرند. 
با حضور ترامپ در کاخ سفید، مقامات رژیم صهیونیستی که آرزوی دیرین خود را بیش از پیش دست یافتنی می دیدند، با جلو انداختن "نیکی هیلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل و مهره طرفدار تل آویو در خلق کارزار ضد ایرانی، بازی خود را آغاز کردند. 
نماینده آمریکا در سازمان ملل آذر سال گذشته (1396) در نشست خبری، توانمندی دفاعی موشکی جمهوری اسلامی را به باد انتقاد گرفت و با نمایش لاشه یک موشک، ادعا کرد که این موشک ساخت ایران با هدف پرتاب به ریاض پایتخت عربستان در اختیار حوثی های یمن (جنبش انصارالله) قرار گرفته است. 
شوی ضد ایرانی و تبلیغاتی نماینده آمریکا در سازمان ملل، گرچه با استقبال مقامات رژیم صهیونیستی و عربستان به عنوان همپیمان مخفی - منطقه ای تل آویو- همراه شد، اما این اقدام، بطور آشکار از پروژه ای رمزگشایی کرد، که به گفته "لارنس ویلکرسون" سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا، نسخه "اصلی" آن در سال 2003 میلادی پیاده شد. 
این مقام نظامی که از سال 2003 تا 2005 میلادی رییس دفتر "کالین پاول" وزیر خارجه سابق آمریکا بود، اسفند سال گذشته با انتشار مطلبی در روزنامه "نیویورک تایمز" نوشت: به نظر می رسد، خانم هیلی، درست مانند پاول، با ارائه تصاویر ماهواره ای و سایر شواهد فیزیکی در تلاش است تا صحیح بودن جنگ و حمله نظامی را اثبات کند. شگفت آور است، درست همان طور که پاول در سال 2003 در مورد سلاح های کشتار جمعی عراق سخنرانی می کرد، روش های دولت ترامپ نیز مسیری مشابه را می پیماید. در واقع این درست برای من مثل یک "کپی" برابر اصل بود، تشابه شدید اظهارات خانم هیلی و آقای پاول خیره کننده بود. 
ویلکرسون افزود: فراموش نکنیم این روزها ترامپ دقیقا از همان دستورالعمل های اشتباهی پیروی می کند که روزی "جرج بوش" آن را علیه عراق پیاده کرد.
این نظامی سابق آمریکایی همچنین به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن و دیدار وی با ترامپ در اسفند سال گذشته اشاره کرده و هدف از این سفر را تلاش نتانیاهو برای متقاعد کردن رییس جمهوری آمریکا جهت اقدام علیه ایران دانست. 
پس از شو ضد ایرانی هیلی، نگاه مقامات رژیم صهیونیستی به ترامپ دوخته شد، تا با اعلام خروج از برجام از سوی وی، بازی "برد" را پیش ببرند و در نهایت آنچه می خواستند شد و رییس جمهوری آمریکا (18 اردیبهشت سال 97) عدم پایبندی خود را نسبت به این توافق معتبر بین المللی اعلام کرد، اما از سوی دیگر آنچه که می خواستند نشد، زیرا تدبیر جمهوری اسلامی ایران در پایبندی و تداوم برجام، محاسبه جنگ افروزان صهیونیستی را بر هم زد.
عبور نکردن ایران از برجام و تصمیم جامعه جهانی برای حفظ و استمرار این توافق، "عزلت" آمریکا را در پی داشت و ترجمان این انزوا، برای مقامات رژیم صهیونیستی، سرافکندگی بین المللی بود، اما آنچه که مایه دلگرمی آنها می شد، شخصیت "هیجانی" و "تک رو" ترامپ بود. 
اما محاسبه مقامات رژیم صهیونیستی بر روی این بعد از شخصیت ترامپ با اصلاحیه قانون دفاعی آمریکا که از سوی نمایندگان کنگره این کشور به تصویب رسید، غلط از آب در آمد، و چشم انداز حمله به ایران را نزد آنها تیره و مبهم ساخت. 
تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه و دمکرات آمریکا اوایل خرداد سال جاری، در جلسه تصویب قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا، به اتفاق آرا، اصلاحیه ای را در این قانون به تصویب رساندند که بر اساس آن اختیار اعلان جنگ علیه کشور دیگری از دولت گرفته و آن را به اخذ مجوز از کنگره مشروط ساخت. 
"کیت الیسون" عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که پیشنهاد اصلاحیه را مطرح کرده بود، در توئیتی تصریح کرد: تصویب این اصلاحیه فراحزبی مخالفتی قدرتمند و به موقع با خروج دولت ترامپ از توافق (هسته ای) ایران و ادبیات خصمانه فزآینده او است.
وی در این توئیت افزود: پیام روشن این اصلاحیه این است که مردم آمریکا و اعضای کنگره خواستار جنگ با ایران نیستند. امروز کنگره اختیار استفاده از نیروی دفاعی را بازپس گرفت. 
همچنین "باربارا لی" دیگر عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از این اصلاحیه حمایت کرده بود، در توئیتی نوشت: چند هفته پس از خروج ننگین رئیس جمهوری ترامپ از توافق ایران، تضمین تداوم دیپلماسی با ایران و با منطقه از همیشه مهم تر است. 
تصویب اصلاحیه قانون دفاع ملی آمریکا و بازپس گیری حق اعلام جنگ از ترامپ، گرچه شوکی به مقامات رژیم صهیونیستی وارد ساخت، اما اظهارات دبیرکل "پیمان آتلانتیک شمالی"(ناتو) ضربه دیگری بر پیکر نقشه جنگی ضد ایرانی آنان نشاند.
به گزارش ایرنا، "ینس استولتنبرگ" اواسط خرداد ماه جاری در گفت وگو با روزنامه آلمانی "اشپیگل" به صراحت اعلام کرد، اسراییل نمی‌تواند روی حمایت "ناتو" در صورت حمله احتمالی به ایران حساب باز کند. 
به هر روی گرچه رویای رژیم صهیونیستی برای شیطنت علیه ایران رنگ باخته، اما گمان می رود مقامات تل آویو از نیت خود عقب نشینی نکرده اند و همچنان بر روی تصمیم گیران ضد ایرانی در هیات حاکمه دولت کنونی آمریکا نظر دوخته اند.
مثلث شرارت "دونالد ترامپ، جان بولتون، مایک پمپئو" مستعد خلق و اجرای ایده و طرح های جاه طلبانه علیه ایران است و باید منتظر ماند و دید مقامات رژیم صهیونیستی، از این استعداد در چه بستر زمانی محصول برداشت می کنند.
از سوی دیگر اقتدار دفاعی روزافزون و قدرت آتش باری متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر هر تهاجمی، موضوعی نیست که مقامات رژیم صهیونیستی بی تفاوت از آن عبور کنند.
رهبر معظم انقلاب 14 خرداد ماه در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام (ره) تصریح کردند، "دشمن می داند که اگر یک موشک بزند، با 10 موشک پاسخ خواهد گرفت"، به طور حتم پژواک این تهدید راستین در ذهن دشمنان، هرگونه اظهار نظر در مورد حمله به ایران را به یک "بلوف" تقلیل خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها