نخست‌وزیر جدید اردن:

قانون مالیات بر درآمد نیاز به بررسی‌های مجدد دارد

قانون مالیات بر درآمد نیاز به بررسی‌های مجدد دارد
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 18:21

نخست‌وزیر جدید اردن تأکید کرد که دولت وی به زودی پیش‌نویس قانون مالیات بر درآمد را برای تجدیدنظر در محتوای آن از پارلمان پس خواهد گرفت.

العالم - اردن

 «عمر الرزاز» نخست‌وزیر جدید اردن با اشاره به اینکه پیش‌نویس قانون مالیات بر درآمد پیش از تصویب به اندازه کافی بررسی نشده بود، گفت که دولت وی به زودی این پیش‌نویس را از پارلمان خارج خواهد کرد.

الرزاز امروز دوشنبه در دیدار با نمایندگان احزاب اردن تصریح کرد که هدف اصلی از قانون مالیات بر درآمد، مقابله با فرار مالیاتی بدون خدشه وارد کردن به حقوق شهروندان است.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، الرزاز همچنین عملکرد دستگاه‌های امنیتی در برخورد با اعتراضات مردمی را ستود.

شهرهای اردن طی هفته گذشته شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در اعتراض به قانون جدید مالیات بر درآمد بود که در نهایت نیز به عزل «هانی الملقی» نخست‌وزیر اردن و تعیین عمر الرزاز به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور منتهی شد.

در همین راستا دیشب بنا به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی نشستی در مکه برگزار شد که به بررسی راهکار حل بحران اقتصادی اردن اختصاص داشت.

در این نشست «صباح الجابر الأحمد الصباح» امیر کویت، «محمد بن راشد آل مکتوم» نایب رئیس دولت امارات و «عبدالله دوم» پادشاه اردن حضور داشتند و قرار شد که کویت، امارات و عربستان 2.5 میلیارد دلار به اردن کمک نمایند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها