فرمانده عالی نیروهای مسلح یمن پیروزی‌های ارتش در محور غربی این کشور را تبریک گفت

فرمانده عالی نیروهای مسلح یمن پیروزی‌های ارتش در محور غربی این کشور را تبریک گفت
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 18:03

فرمانده عالی نیروهای مسلح یمن ضمن تمجید از نیروهای ارتش در جبهه‌های نبرد با ائتلاف سعودی در سواحل غربی این کشور اعلام کرد که پیروزی‌های بزرگ به دست آمده در استان الحدیده واقع در غرب یمن، نتیجه تحرکات عملی و پاسخ مسئولانه نیروهای قهرمان یمنی است.

العالم - یمن

«مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و فرمانده نیروهای مسلح این کشور، پیروزی‌های بزرگ نیروهای ارتش یمن در دو منطقه نظامی پنجم و ششم در استان الحدیده و الجوف را تبریک گفت.

مشاط در پیام تبریک خود خطاب به نیروهای «قهرمان» یمن گفت که پیروزی‌های نیروهای ارتش یمن با پشتیبانی افراد مسلح قبایل دو استان الحدیده و الجوف صورت گرفت و باید همه رزمندگان آزاده و شریف در پی تشدید حملات اشغالگران در الحدیده، به سمت جبهه‌های سواحل غربی یمن روانه شوند.

او در تماس تلفنی با مرکز فرماندهی وزارت دفاع یمن از قهرمانی‌های نیروهای آن در جبهه‌های مختلف مقابله با دشمن تمجید کرد و افزود: پیروزی‌های بزرگ به دست آمده، نتیجه تحرکات عملی و پاسخ مسئولانه نیروهای قهرمان یمن است.

فرمانده عالی نیروهای مسلح یمن ابراز امیدواری کرد که جشن و شادی ملت یمن، امسال در جبهه‌های نبرد صورت بگیرد.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله اواخر هفته گذشته موفق شدند منطقه مهم «الجاح» استان الحدیده را بازپس بگیرند و به طور کامل آن را آزاد و پاکسازی کنند.

یک منبع نظامی وابسته به وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در عملیات پاکسازی منطقه «الجاح» استان الحدیده واقع در سواحل غربی یمن، ۵۰ نفر از شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

این منبع نظامی افزود: نیروهای یمنی طی ساعات گذشته عملیات تاکتیکی را در مبارزه با مزدوران مستقر در سواحل غربی اجرا و خسارت‌های جانی و مالی زیادی را به آنها تحمیل کردند.

منبع امنیتی یمن تاکید کرد که با انجام عملیات منحصر به فرد ارتش یمن و انصارالله در منطقه الجاح استان الحدیده، خطوط امدادرسانی شبه نظامیان در غرب یمن قطع و تجهیزات نظامی و زرهی آنها منهدم شده است.

نیروهای یمنی هفته گذشته همچنین با اجرای نقشه نظامی موفق، نیروهای اشغالگر سعودی-اماراتی را در نزدیکی روستای الشعب در شهرستان «حیس» در جنوب استان الحدیده در جبهه ساحل غربی غافلگیر و زمین‌گیر کنند.

یکشنبه گذشته نیز نیروهای ارتش یمن و انصارالله موفق شده بودند منطقه «الطائف» و مکان‌های مجاور آن واقع در جنوب استان الحدیده را از کنترل شبه نظامیان ائتلاف سعودی خارج کنند.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) اعلام کرد که در چهار روز  اول درگیری‌های ساحل غربی یمن و استان «الحدیدة»، 418 مزدور وابسته به ائتلاف سعودی کشته و 322 نفر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها