هنیه: روابط ایران و حماس متمایز و پیشرفته است

هنیه: روابط ایران و حماس متمایز و پیشرفته است
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 18:43

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان اینکه ایران کشوری مهم و محوری در منطقه است، گفت که روابط دو طرف امروز متمایز و پیشرفته است.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، افزود: ایران کشور مهم و محوری در منطقه است و روابط حماس با این کشور بعد راهبردی دارد .

وی تاکید کرد: تهران در راستای منافع ملت فلسطین و مقاومت آن بسیار کار کرده است و روابط دو طرف امروز در مرحله متمایز و پیشرفته ای قرار دارد.

هنیه با بیان که جنبش حماس از هیچ محور عربی یا منطقه ای خاصی بر ضد دیگری حمایت نمی کند، افزود: ما مساله مشترکی به نام مساله فلسطین داریم که نیازمند حمایت همه گیر است.

وی درخصوص روابط حماس با سوریه تصریح کرد که این جنبش می‌خواهد خودش را از مشکلات داخلی در سوریه دور نگه دارد. رابطه حماس با سوریه قطع نشده اما مجموعه‌ای از شرایط، رابطه کنونی را شکل داده است .

هنیه اضافه کرد: سوریه را کشوری برادر می‌دانیم که دائما در کنار ملت فلسطین ایستاده است. امیدواریم امنیت و ثبات در سوریه برقرار شده و این کشور به نقش منطقه‌ای و ملی خود بازگردد.

وی در خصوص توافق آشتی ملی فلسطین نیز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به عدم جدیت در اجرایی کردن این توافق متهم کرد و افزود که هدف وی از کارشکنی در این توافق رها شدن از مسئولیت نوار غزه و مشکلات آن و حضور نداشتن حماس در تصمیم گیری های سیاسی است.

پربیننده ترین خبرها