عادت عجیب ترامپ در کاخ سفید!

عادت عجیب ترامپ در کاخ سفید!
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 20:09

به گزارش  سایت خبری پلتیکو، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عادت دارد اوراق و اسناد را بعد از استفاده کردن پاره کند و همین امر مسئولان بایگانی و آرشیو کاخ سفید را مجبور می کند تکه های این اسناد را دوباره جمع آوری کنند و با استفاده از نوار چسب در کنار هم قرار دهند. 

العالم - آمریکا

سولومون لارتی کارمند سابق اداره بایگانی کاخ سفید گفت: ”این موضوعی احمقانه است. ترامپ کاغذها را ریز ریز می کند.

بر اساس قانون بایگانی ریاست جمهوری، همه اسنادی که رئیس جمهور به آنها دست می زند از یادداشت ها و نامه ها گرفته تا ایمیل ها باید حفظ شوند و به عنوان بخشی از بایگانی تاریخی در اختیار اداره آرشیو ملی قرار گیرند. عادت ترامپ به پاره کردن اسناد استفاده شده، دردسر زیادی را برای مسئولان بایگانی کاخ سفید در ماه های اول دوره ریاست جمهوری وی ایجاد کرد. 

لارتی گفت: همه کارکنان مدیریت بایگانی کاخ سفید موظف شده بود با استفاده از نوار چسب اسناد را از نو بازسازی کنند و در کنار هم قرار دهند. 

کارکنان کاخ سفید اسناد پاره شده را از دفتر کار ترامپ موسوم به دفتر بیضی شکل و نیز سکونتگاه وی جمع آوری کرده و آن را در اختیار اداره مدیریت بایگانی قرار می دهند تا شبیه به قطعات یک پازل در کنار هم قرار گیرند. 

وی افزود: اسناد جمع آوری شده شامل بریده های روزنامه ها به همراه یادداشت های ترامپ بر روی آنها و نیز نامه های نمایندگان کنگره یا مردم عادی است. به گفته وی ترامپ یک بار نامه ای را که چارلز شومر رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنا برای وی نوشته بود پاره کرده بود. 

رجینالد یانگ یکی دیگر از کارکنان اداره بایگانی کاخ سفید گفت، این برای اولین بار در دو دهه از فعالیت دولتی وی است که از او خواسته می شود چنین کاری را انجام دهند. 

یانگ و لارتی اوایل امسال بدون هیچگونه توضیحی از کار خود در کاخ سفید اخراج شدند.

صدا و سیما

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها