گزارش روزنامه کره‌ای درباره برخی جزئیات سفر کیم جونگ اون به سنگاپور

گزارش روزنامه کره‌ای درباره برخی جزئیات سفر کیم جونگ اون به سنگاپور
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 02:34

روزنامه کره جنوبی درباره جزئیات سفر رهبر کره شمالی به سنگاپور گزارش داده است که کیم جونگ اون یک توالت اختصاصی با خود به این کشور برده است.

العالم-آسیا

 شبکه اسکای نیوز به نقل از روزنامه چوسان ایلبو چاپ کره جنوبی از حواشی سفر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به سنگاپور گزارش داد که رهبر این کشور یک توالت اختصاصی قابل حمل در این سفر همراه خود برده است. 

این روزنامه همچنین گزارش داده است که سه هواپیمای باری به همراه هواپیمای اختصاصی کیم به سنگاپور اعزام شده‌اند که یکی از این هواپیماها لیموزین شخصی و ضد گلوله رهبر کره شمالی را حمل کرده است.

یک هواپیمای قدیمی ایلوشین آی ال-62 روس کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و دیگر مقامات را به سنگاپور برده است درحالیکه خود کیم با یک هواپیمای بوئینگ 747 چینی به سنگاپور سفر کرده است.

بنا به گفته شاهدان عینی، کیم جونگ اون محافظان دونده خود را نیز در این سفر به همراه خود برده است. این محافظان در دیدار تاریخی میان رهبران کره شمالی و کره جنوبی معروف شدند. آنها هنگام حرکت خودروی حامل رهبر کره شمالی در اطراف ماشین درحال دویدن دنبال ماشین بودند.

کیم جونگ اون و هیات همراه برای دیدار با دونالد ترامپ رهبر آمریکا از روز یک شنبه وارد سنگاپور شده است.

این دومین سفر خارجی کیم و همچنین اولین سفر خارجی او است که بیشتر از یک روز به طول انجامیده است. وی از زمانی که در سال 2011 به قدرت رسیده است تنها یک یا دوبار به چین سفر کرده بود.

این دیدار مهم قرار است روز سه شنبه در یک جزیره توریستی در سنگاپور برگزار شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها