مسکو: پیونگ یانگ نمی‌تواند به طور کامل به آمریکا اعتماد کند

مسکو: پیونگ یانگ نمی‌تواند به طور کامل به آمریکا اعتماد کند
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 16:37

دیدار میان رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا با واکنش مقامات روسیه مواجه شد که از این میان یک قانونگذار پارلمان روسیه تأکید کرده است که کره شمالی نمی‌تواند به وعده‌های آمریکا به طور کامل اعتماد کند.

العالم _ آسیا

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه‌شنبه پس از دیدار سران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور ضمن اعلام استقبال مسکو از این نشست، گفته است، هرچه فرصت بیشتری برای حل مشکل شبه‌جزیره کره از طریق گفت‌وگو فراهم شود، بهتر است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «چنانچه پیش‌فرضی مثبتی در مسأله خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره شکل بگیرد، روسیه نه تنها از آن استقبال می‌کند بلکه در تحقق آن مشارکت نیز خواهد داشت».

این دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد، به طور کلی مسکو روند این نشست را مثبت ارزیابی می‌کند اما «باید منتظر ماند تا دید جزئیات این نشست دقیقا چه بوده است».

«ولادیمیر دژاباروف» قائم مقام کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه نیز امروز سه‌شنبه گفت، مسکو از نتایج این دیدار استقبال می کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»،‌ دژاباروف همچنین تأکید کرد: «نشست کره شمالی و آمریکا به کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره کمک خواهد کرد و برای تمام طرف‌های نگران سودمند خواهد بود.

وی افزود: «روند مثبت مذاکرات کیم و ترامپ امیدبخش است و نوید این خواهد بود که یکی از بسترهای مهم تنش در جهان دیر یا زود از بین خواهد رفت.

«لئونید اسلاتسکی» رئیس کمیته امور خارجی دومای روسیه نیز امروز به این دیدار واکنش نشان داد و گفت که این نشست مطلع امیدی برای شبه جزیره کره است.

وی افزود: اقدام برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به صورت گام به گام اهمیت بسیاری دارد و در عین حال نیز باید فشار تحریم‌ها بر پیونگ‌یانگ کاهش یابد.

این قانونگذار ارشد روس تأکید کرد: «نشست کره و آمریکا این فرصت را فراهم آورده تا به منظور تضمین روند صلح‌آمیز خلع سلاح کره، به مذاکرات 6 جانبه بازگردیم».

با این حال «دیمیتری نوویکوف» رئیس کمیته امور خارجی دوما تصریح کرد چنانچه اقداماتی واقعی از جانب آمریکا صورت نگیرد، کره شمالی نیز نمی‌تواند به طور کامل به وعده‌های آمریکا اعتماد کند.

«کنستانتین کساچیف» رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه نیز تأکید کرده است، اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه روند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به زودی آغاز خواهد شد، بیشتر شبیه به یک آرزو است تا یک واقعیت.

وی افزود: «هنوز مشخص نیست که هر دو طرف این توافق بلافاصله آنچه را که در سنگاپور متعهد به تحققش شده‌اند، اجرایی کنند».

رهبران آمریکا و کره شمالی پس از مدت‌ها رایزنی فشرده و تنش‌های به وجود آمده برای برگزاری دیدار مشترک، امروز سه شنبه در سنگاپور برای اولین بار دیدار و گفت‌وگو کردند.

سران آمریکا و کره شمالی بعد از نشست مشترک در سنگاپور، یک سند مشترک جامع را امضا کردند که بر اساس آن آمریکا متعهد به تضمین امنیت کره شمالی و پیونگ یانگ متعهد به خلع سلاح اتمی شدند.  

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها