سناریوهای "اسرائیل" برای جنگ آینده

سناریوهای
چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 07:19

آمريکا به منظور تقويت روحيه رژيم صهيونيستي دربرابر محور مقاومت، درصدد برگزاري رزمايش گسترد? نظامي و ارتقاي سامانه هاي موشکي اين رژيم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "اسرائیل خود را برای رزمایش نظامی گسترده که با مشارکت آمریکا در پاییز آینده برگزار می شود، آماده می کند..  در این رزمایش که هزاران سرباز آمریکایی در آن شرکت می کنند، سامانه ضد موشکی مشترک آمریکا و اسرائیل آزمایش می شود".

وی افزود: "اسرائیل با در نظر داشتن احتمال شلیک هزاران موشک کوتاه برد از جنوب لبنان و سوریه به خاک خود، با کمک وزارت دفاع  آمریکا سامانه های ضد موشکی هیدس و عصای سحر آمیز و گنبد آهنین را ارتقا داده است".

این گزارشگر خاطرنشان کرد: "سناریوهای متعددی برای حملۀ ایران و متحدانش به اسرائیل وجود دارد؛ نهادهای امنیتی اسرائیل در این راستا با برگزاری رزمایش های متعدد، همواره نحوۀ رویارویی با موشک های شهاب ایران و اسکاد سوریه و موشک های دور برد و  هوشمند حزب الله را بررسی می کند".

سرتیپ "گیورا آیلند" رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با تلویزیون این رژیم اظهار داشت: "بدیهی است در صورت حمله اسرائیل به ایران، تهران بی درنگ به اقدام اسرائیل پاسخ می دهد، اما در صورتی که ایران در پاسخ به حملۀ اسرائیل واکنش شدیدی از خود نشان دهد، کشورهای دیگری از جمله آمریکا وارد صحنه درگیری خواهند شد".

سرتیپ "ایلان بیتون" فرماندۀ سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: "حملات موشکی آسیب‌هایی به پیکر اسرائیل وارد می کند، اما سعی می کنیم این آسیب‌ها را تا جایی که ممکن است کاهش دهیم".

گزارشگر اسرائیلی گفت: "ده‌ها پایگاه موشکی در لبنان، سوریه، ایران و غزه، اسرائیل را از هر طرف احاطه کرده است؛ آنها می توانند با 13 هزار موشک، شهرهای پرجمعیت را هدف قرار دهند .. امکان اصابت هزار فروند از این موشک ها به تل آویو وجود دارد".

وی افزود: "آمریکا برای ارتقای سامانه ضد موشکی هیدس 680 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده است؛  در همین راستا اصلاحاتی در سامانه هیدس صورت گرفت به گونه ای که این سامانه را قادر ساخت موشک های بالستیک دشمن را خارج از جو زمین شناسایی و منهدم کند. سیستم هشدار دهندۀ رادار در سامانه هیدس ده دقیقه پس از شلیک موشک بالستیک از ایران، فعال می شود".

این گزارشگر خاطرنشان کرد: "پیش بینی می شود سامانه عصای سحرآمیز، یک سال دیگر به مرحله بهره برداری برسد و طی سال آینده پنجمین آتش بار سامانۀ گنبد آهنین، با قابلیت رویارویی با موشکهای زلزال و فاتح 110 و ام 600 در اسرائیل نصب شود".

دکتر "وفیق ابراهیم"  در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم، در بررسی این گزارش تصریح کرد: "آمریکا با حضور در این رزمایش در صدد تقویت روحیه اشغالگران است.. صهیونیستها در این رزمایش خود را برای رویارویی با حملات موشکی که از هر سو مواضع این رژیم را نشانه رفته، آماده می کنند".

وی گفت: "رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی با تحرکات همزمان قطر و عربستان و ترکیه در تضعیف محور مقاومت در منطقه، در ارتباط است".

وفیق ابراهیم خاطرنشان کرد: "برخلاف ادعاهای رسانه ای مسؤولان رژیم صهیونیستی، این رژیم به تنهایی جرأت حمله به ایران را ندارد و همواره سعی می کند آمریکا را در خط مقدم رویارویی با ایران قرار دهد".



پربیننده ترین خبرها