تولید تاج سرچاهی نفت در ایران با یک چهارم قیمت نمونه خارجی

تولید تاج سرچاهی نفت در ایران با یک چهارم قیمت نمونه خارجی
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 09:32

نمونه تاج سرچاهی ساخت داخل WELLHEAD مدل NH-۵۰۰۰ که مورد استفاده بسیار در تأسیسات فرآیند صنعت نفت است، با همت و اراده متخصصان ایرانی و در قالب طرح بومی سازی دانش ساخت ۱۰ گروه کالایی، تولید شده که این نمونه، یک چهارم نمونه مشابه خارجی قیمت دارد.

العالم - ایران / اقتصادی

هر چاه نفت برای بهره برداری نیازمند تجهیزات سرچاهی است و ولهد WellHead مهمترین بخش تجهیزات سرچاهی است.

به تعداد چاههای نفت در حال بهره برداری و یا در آستانه بهره برداری کشور، تجهیزات سرچاهی مورد نیاز است و در طی سالهای اخیر بخش قابل توجهی از این تجهیزات از خارج از کشور وارد شده است.

وزارت نفت به منظور دستیابی به توان طراحی و ساخت کالاهای پراستفاده، راهبردی و استراتژیک در صنعت نفت، پروژه انتقال دانش و بومی سازی را در 10 گروه کالایی کلید زد و  برای نخستین بار، نمونه تاج سرچاهی ساخت داخل WELLHEAD مدل NH-5000 که مورد استفاده بسیار در تأسیسات فرآیند صنعت نفت است، با همت و اراده متخصصان ایرانی و در قالب طرح بومی سازی دانش ساخت 10 گروه کالایی، تولید شده و در سال گذشته رونمایی شد.

در صورتی که ساخت ولهد در ایران به طور کامل با دستیابی به دانش روز نهادینه شود، از خروج میلیون ها دلار که در راه واردات و خرید خارجی این تجهیز سرچاهی صرف می شود، جلوگیری خواهد شد.

خرید و نصب هر ولهد خارجی حدود 2 میلیارد تومان هزینه برای شرکت های نفتی در پی دارد، در حالی که نخستین نمونه ساخته شده در ایران با قیمت نهایی 500 میلیون تومان عرضه شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها