ترامپ: اوپک باز هم قیمت نفت را بیش از حد بالا برده است

ترامپ: اوپک باز هم قیمت نفت را بیش از حد بالا برده است
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 16:56

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه قیمت نفت «بیش از حد بالا» است، اوپک را مقصر این مسئله معرفی کرد.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه از آنچه قیمت بالای نفت خواند، گلایه کرد.

وی در توییتر نوشت: «قیمت نفت بیش از حد بالاست، باز هم اوپک این کار را تکرار کرد. خوب نیست.»

در هفته‌های گذشته همزمان با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، بازار نفت دستخوش بی‌ثباتی شده و قیمت حامل‌های انرژی افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت تمامی انواع نفت‌های اوپک در این ماه افزایش یافته است که بیشترین افزایش به نفت ونزوئلا تعلق دارد.

متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه می با 5 دلار و 68 سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به 74.11 دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه آوریل 68.43 دلار در هر بشکه بوده است.

افزایش قیمت نفت موجب شده تا قیمت بنزین در آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش یابد. افزایش بنزین و گازوئیل موجب شد تا این ماه نرخ تورم در آمریکا به بالاترین حد در ۶ سال گذشته برسد.

ترامپ پیش از این هم تأکید کرده بود که باید از افزایش قیمت نفت جلوگیری کرد. خبرگزاری «رویترز» این هفته گزارش داد که پیش از اعلام تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، یک مقام ارشد دولت آمریکا با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تماس گرفته و از ریاض خواسته تضمین کند که کسری حاصل از کاهش صادرات نفت ایران پس از بازگشت تحریم‌ها را جبران می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی امروز پیش‌بینی کرد که میزان صادرات نفت ایران و ونزوئلا در سال آینده تا ۳۰درصد کاهش می‌یابد. این آژانس با بیان اینکه این کاهش می‌تواند به افزایش شدید قیمت نفت منجر شود، از اوپک خواست میزان تولید خود را افزایش دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها