نماينده پارلمان لبنان:

گروه 14 مارس در فتنه طرابلس دست دارد

گروه 14 مارس در فتنه طرابلس دست دارد
چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 17:45

بيروت (العالم- نماينده پارلمان لبنان، گروه 14 مارس را به اطاعت از بيگانگان و فتنه انگيزي در طرابلس براي هموار کردن زمينه ايجاد منطقه حائل متهم کرد.

"قاسم هاشم" نماينده پارلمان لبنان روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم ،رویدادهای طرابلس را نتيجه پيامدهاي بحران سوريه دانست و گفت: گروهي در لبنان تصميم گرفته اند با فتنه انگیزانی شریک شوند که می خواهند ،شمال لبنان به کانون انعكاس بحران سوريه تبديل شود.

وي افزود: از مدتي پيش تاكنون گروه 14 مارس تلاش مي كند تا با حمايت از گروه هاي تروريستی، لحن سياسي شان را شديدتر كنند و حوادث طرابلس انعكاس اين لحن فتنه انگيزانه است كه در پي انتقال بحران سوريه به لبنان است.

قاسم هاشم با اشاره به این که گروه هاي مغرض ارتش لبنان را هدف قرار داده اند گفت: گروه هاي تخريبي و تروريست ها بارها ارتش را از نظر سياسي و نظامي هدف  قرار داده اند و برخي تلاش مي كنند تا ارتش عرصه را براي اين افراد مسلح خالي كند.

وی با بیان اینکه آنها می خواهند امنيت كشور را به مخاطره بيندازند و زمينه را براي بهره برداري از وضعيت كنوني براي اجراي اهداف و سياست هاي بيگانگان هموار كنند، افزود: اين در حالي است كه ارتش لبنان، تنها ضامن امنيت و ثبات كشور است.

يادآور مي شود شمار كشته هاي درگيري هاي اخير در طرابلس به 10 نفر و تعداد قربانيان به بيش از 100 نفر رسيده است كه حال برخي از زخمي ها وخيم گزارش شده است.

نبيه بري رئيس پارلمان لبنان، برخي گروه ها را به تلاش براي تبديل لبنان به عرصه اي براي ورود بحران سوريه متهم كرد و گفت: حوادث طرابلس بخشي از تأثيرات بحران سوريه بر كشور است.

tt-22-15:45

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها